פורום פלילי - מנוהל על ידי עורך דין פלילי ופתוח לציבור הרחב | עמוד 4

חייגו לייעוץ אישי: 072-336-0520עו"ד לענייני פלילים ותעבורה 24 שעות ביממה


הפורום הפלילי לקהל הרחב


נושא
מחבר
תאריך ושעה

20/10/2020 16:44
שאלה היפוטית שלצערי יכולה להיות רלוונטית כמעט כל יום בארצנו הקטנה, הנושא נוהל הזדהות אזרח מול שוטר.
החלק הבא מועתק מאתר של המשטרה:בהתאם לנוהל החדש, שוטר בתפקיד יכול לדרוש מאדם להזדהות, רק במידה והוא סבור כי קיימת עילה, הנובעת מהתנהגותו החריגה או החשודה. בנוסף וחשוב לא פחות, הפעלת הסמכות חייבת להיעשות באופן ענייני ושוויוני, ותוך דגש על היעדר אפליה בשל הבדלי דת, גזע, מוצא אתני, לאום, מין או נטייה מינית.
נאמר ואדם מסתובב ברחוב, שוטר דורש ממנו להזדהות, האדם מבקש הסבר על בסיס איזו.עילה, השוטר מספק עילה, אך יש ביניהם חוסר הסכמה אם העילה מחשידה או לא (לדוגמה השוטר יכול להגיד אני מריח ממך ריח של גראס והאזרח לא מסכים) כיצד מיישבים דבר כזה בזירה עצמה?
האם לדעתכם המלומדת , בטח לאור סרטוני מעצר ועיכוב של אזרחים שמסרבים להזדהות בימים אלו שווה להזדהות או להיכנס לוויכוח?
ועוד שאלה רלוונטית מאוד, האם המשטרה מחויבת לספק חומר תיעודי ממלצמות גוף לבקשת האזרח?
יודעת שזו שאלה היפוטית אך עדיין תעזור לי מאוד תגובתכם על בסיס היכרות החוק ומערכת אכיפת החוק בישראל
14/10/2020 11:22
היום קיבלתי על המקום שלילה מנהלתית ל-30 יום וזימון למשפט על אי מתן זכות קדימה לרכב המשתלב מצד שמאל, נכון תמרור היה, נכנסתי לצומת כאשר אין שום רכב בקרבתי וללא סכנה (יש מצלמת רכב מותקנת התומכת שלא היה שום רכב בקרבתי) 50 מטר לאחר התמרור סימן לי שוטר לעצור בצד ושלא נתתי זכות קדימה.

מדובר בשוטר שניצב במקום במחסום משטרתי של קורונה ולא שוטר שמסתכל ישירות על הכביש ואיפה נעשתה העבירה אם בכלל, חוזר ומציין שהוא אמר לי לעצור בצד כ50 מטר אחרי התמרור שעדיין שום רכב לא נמצא לצידי ולא היתה שום סכנה יש ווידאו שמתעד את הנסיעה, השאלה שלי למי שמבין האם אחרי 50 מטר שהתמרור זכות קדימה נמצא יכול השוטר להגיד שלא נתתי זכות קדימה ולתת לי את השלילה הזו בגלל התמרור למרות שהעברה לטענתו בוצעה 50 מטר לאחר התמרור...
11/10/2020 12:54
יצאתי לרוץ ובסיום הריצה התיישבתי לנוח בספסל ללא מסכה ואף אחד מסביבי
ממש קצת אחרי (כאילו חיכו שאתיישב) נסע אליי אופנוע עם שני חברה שלא הזדהו ולא אמרו כלום ושאלתי אותם פעמיים מי הם עד שאמרו לי פיקוח עירוני
ואז פשוט שאלו עליי פרטים בלי יותר מדי דיבואים ופשוט הגישו לי דוח על אי חבישת מסכה
והסברתי להם שאני בדיוק סיימתי לרוץ ואני מסדר את הנשימה וכל מה שהיה להם להגיד לי "זה החוקים"
יש לי פה עילה לערעור?
08/10/2020 11:32
שלום,

1. האם זה חוקי לדייר בבניין משותף להתקין מצלמות בחדר ובמדרגות ובחצר המשותפת?
2. הוגשה נגדי תלונה למשטרה - ולכן גם הייתי מספר שעות בתחנת המשטרה, נחקרתי ונפתח נגדי תיק פלילי - על חבלה (פנצ'ר) לרכב של אחד השכנים.
הבנתי מהשוטרים שתלונה על האשמת שווא לא תגרום לכלום.
האם אני יכול להגיש תביעה אזרחית על הגשת תלונת שווא ללא שזה יחשב כניסיון שיבוש חקירה או משהו אחר?
האם יש אופציות נוספות?

תודה.
05/10/2020 16:43
שלום ,
יום שבת לפני כעשרה ימים הלכתי לים לשחות ולצלול עפ"י ההנחיות לצורך ביצוע ספורט יחידני . בזמן שהייתי במים הגיעו כמה דולפינים ובערך עשרה שחיינים התקרבו כדי לצפות במחזה המיוחד .
סירת שיטור ימי הגיעה למקום והשוטר כרז לכולם לצאת מהמים וללכת הביתה כי הפעולה לא חוקית .
אחרי דין ודברים בין השוטרים לשחיינים , כולם יצאו מהמים והשוטר כרז (כשכולם על החוף ) שהפעולה לא חוקית וביקש להתפנות הביתה. ליציאה מהחוף הגיעה ניידת סיור והשוטר הימי כרז "אין מה לדאוג , השוטרים לא יחלקו דוחות , מי שמתפנה עכשיו מהחוף לא מקבל דוח " חלק ניסו לתפס מהצד והשוטר הימי כרז שוב והכריז " אל תסכנו את עצמכם , השוטר לא מחלק דוחות תצאו בצורה מסודרת "
כל השחיינים יצאו לכיוון שוטרי הסיור שחיכו ביציאה מהחוף וסמכו על המילה של השוטר הימי שאין דוחות . שוטר הסיור ביקש מכולם תעודות זהות לצורך הזדהות ולאחר שאסף מכולם הצהיר " עופו הביתה , הדוח ישלח בדואר" הסיטואציה הפכה מהר מאוד למכוערת ואנשים שניסו להסביר את עצמם או לפחות לתת תגובה על הדוח נענו באיום למעצר. אחרי כמה ימים התקשרתי למוקד 110 כדי לברר על הדו"ח וגיליתי 2 דוחות מאותו ארוע :
1 . 500 ש"ח על הפרת סגר .
2. 1000 ש"ח על סירוב לדרישת שוטר לפיזור התקהלות .
הייתי בשוק לגלות על דוח נוסף ועוד בסכום כזה מוגזם , המוקדנית אמרה לי שהם ניתנו ב2 דקות הפרש אחד מהשני וזה מאוד מוזר . לא ידעתי ששוטרים במדינת ישראל מנצלים את הכוח שלהם להתאכזר לאזרחים בדוחות מוגזמים ועובדים בכזה חוסר תיאום שבפועל החוק אומר א' , השוטר הימי עושה ב' ומודיע כמה פעמים שאין דוחות ובסוף שוטר סיור עושה בכלל ג' וממציא דוחות על דברים שלא היו . עברו כבר עשרה ימים מהארוע ולא קיבלתי את הדוחות לדואר, בינתיים ניסחתי 2 מכתבים (אחד לכל דוח ) ואני מחכה לדוחות על מנת לערער , אשמח להמלצות נוספות מה אוכל לעשות .
05/10/2020 15:23
שלום לכולם,

בערב חג ראש השנה יצאתי מביתי לקחת את אבי החורג אשר עובד חיוני בלולים ואין לו איך ליזור בערב החג.

עצרו אותי במחסום, איך שעצרו אותי ביקשו תז לראות מאיפה אני , אחרי שהשוטר החזיר את הת.ז שאל אותי לאן אני נוסע הסברתי לו שלקחת את אבי החורג שהוא עובד חיוני ואין לו איך לחזור.

השוטר אמר שהכל בסדר ואני יכול לנסוע.
היום, אחריי שבועיים אני מקבל דוח הביתה בדואר על יציאה לא חיונית מהבית, כתוב שם שהוסברה לי מהות העבירה. דבר שלא נברא מעולם לא אמרו לי בכלל שאני מקבל דוח , השוטר פשוט לקח את תעודת הזהות שלי מבלי שאמרתי מילה ואשכרה שלח לי דוח לבית.
בתגובת הנהג רשום: אין תגובה.
כי אפילו לא אמרו לי שאני מקבל דוח

מה האפשרויות שעומדות בפניי ?
אני לא מתכוון לתת לזה לעבור בשתיקה גם אם עלי להיעזר בשירותי עורך דין במקרה המרגיז הזה.
05/10/2020 09:03
שלום, אני זקוק למידע בעניין קנסות על הפרת איסור ההתרחקות מעבר ל-1 ק"מ מהבית בתקופת הסגר. אם אדם נקנס ומבקש להישפט על ההפרה (בין אם הגיש קודם ערעור שנדחה ובין אם לא) ואז מפסיד בבית המשפט - האם הקנס שהושת עליו (נניח 500 ש"ח) *מוכפל אוטומטית*? האם בית המשפט מחייב (בהכרח/בדר"כ/לפעמים) את מי שמפסיד לשלם גם הוצאות שונות (נניח הוצאות משפט או שכר טרחה) למשטרה/לרשויות?
29/09/2020 11:38
שלום, צברתי 24 נקודות ועברתי 2 קורסים. לפני כחודשיים הגעתי בקטנוע תוך כדי תנועה לצומת, בשניה לפני שנכנסתי לצומת - רכב חתך אותי, מהנתיב השמאלי לימני וגרם לי להתחמק ממנו ולעבור באור אדום, אחרת הייתי עובר בכתום. בצומת הבא העיר לי רוכב קטנוע אחר כי המצלמה צילמה אותי. השבוע קיבלתי מכתב לקבלת דבר דואר מסניף הדואר מאת המשטרה. מה אפשר\רצוי לעשות במקרה? מה קורה אם אני לא אוסף את דבר הדואר?
14/09/2020 09:33
בוקר טוב,
אתמול הגשתי תלונה על תקיפה ואיומים.
אחרי פחות מ-24 שעות קיבלתי הודעה שהחליטו להפסיק חקירה ולגנוז את התיק במשטרה.
מה אני יכול לעשות בנדון? האם ערעור באמת יעזור? האם אני יכול לפנות לבית משפט? האם יש טעם להעזר בשירותיו של עורך דין או שפשוט אני צריך לחיות עם העובדה?
10/09/2020 23:03
קיבלתי זימון לבית משפט על שתי עבירות: אי ציות לרמזור אדום ואי מתן פרטים בעת תאונה
בפועל יש לי בלק אאוט טוטאלי מהתאונה עצמה וכשיצאתי עם כל הפרטים שלי ביד, בעל הרכב שנפגע חטף לי את המסמכים צילם אותם והתחיל לאיים עליי תוך כדי צעקות והנפות ידיים, ברגע שהוא סיים לצלם וכשהבנתי שהוא לא מתכוון לתת לי את שלו לקחתי את המסמכים שלי ונסעתי ממקום התאונה וכך קרה שעברתי ברמזור אדום שלכך יש למשטרה תיעוד.
העברה השנייה פשוט לא נכונה, בפועל ההיפך קרה.
האם חייב ייצוג משפטי הרי כן נתתי פרטים ואין לי מושג למה אותו איש התלונן במשטרה על אי מתן פרטים
וגם מה העונשים הצפויים לי על פי חוק?
13/09/2020 08:49
בוודאי שחייב ייצוג של עורך דין, אי מסירת פרטים אחרי תאונה זו עבירה חמורה. צריך לעבור על כל חומר הראיות ומוצע בחום לא לוותר על ייצוג עורך דין שאחרת אפשר להגיע למצב של ענישה חמורה יחסית.
10/09/2020 00:04
שלום וערב טוב
היום בבוקר עברתי ברמזור בכביש פנימי שאינו מהבהב בירוק אלא מירוק התחלף לכתום ונסעתי במהירות תואמת כשיצאתי התחלף לאדום מבחינתי כמובן נהגתי כחוק
לאחר כמה דק במרחק גדול מאותו רמזור לפתע מורה לי ניידת לעצור
לא הבנתי על מה ולמה
כאשר יצאתי לבדוק מה ברצונו הוא טען כי עברתי באור אדום מה שכמובן לא נכון , מאד כעסתי ואמרתי לו שזו עלילה כי זה לא נכון השוטר שהיה עמו שתק לאורך כל הויכוח ! הוא טען שצילם אותי אמרתי לו מעולה תראה לי
ואז הוא אומר לי בעבר הייתה לך עבירה על אור אדום (לפני 4 מממצלמה ) אמרתי לו שזה לא רלוונטי למצב ושלא נכנסתי לרמזור אדום במקרה הזה!!! ואני לא אקבל את הקנס!
כמובן שלא היה לו מה להראות וזה היה מיותר להתווכח לקחתי את הקנס והלכתי לרכב תוך כדי קלטתי שהוא מצלם בנייד שלו את הרכב שלי מה שגורם לי לי להבין שהוא פשוט הלביש לי קנס ! לצערי אין לי מצלמת דרך ברכב
ואני חשה חוסר צדק מוחלט מה עליי לעשות במצב כזה ?
פשוט מאכזב שמשטרת ישראל נוהגת באופן כזה!
09/09/2020 08:47
שלום.
אשמח לדעת, מה קורה במידה והייתי כבר אצל עו"ד בדיני תעבורה-לגבי דוחות בכדי שתטפל בעניין.
ואתמול הודיעו שהדוחות יבוטולו לכל הנהגים
(זה בעניין מצלמת המהירות שמוצבת בגדרה )
האם אני צריכה לשלם לעו"ד ?
לאחר הפנייה אליה בתאריך 13/8
קיבלה לתחילת הטיפול בנושא 1500 שח
9 דוחות סה"כ.
ועכשיו הודיעו -שהמשטרה מבטלת את הדוחות לכל הנהגים .
האם אני צריכה לשלם לה את יתרת הכסף.?
06/09/2020 17:36
מה הדרך היעילה ביותר לבקש פלט שיחות, אם מדובר בשיחות של שני עובדי ציבור שניהם המחוברים לתיק תמ"ש ות"פ ובצעו פעולות פליליות?
האם כדאי לפתוח הליך מקביל מבודד ודרכו לאסוף נתונים
או שמה כדאי לבקש בצו נפרד, האם המדינה היא המשיבה והצדדים הם עניין? האם ראוי לתבוע זאת ממשרד התקשורת ולא מחברות התקשורת?
03/09/2020 08:28
היי. אני עובד כמוכר בחנות למוצרים טכנולוגיים. לפני כחצי שנה הותקפתי במהלך המשמרת ע"י אלמוני, בטענה כי השירות שנתתי לא כיבד אותו. אותו האדם קילל אותי, דחף אותי פיזית במטרה להוציא אותי מהחנות, זרק עליי חפצים בחנות ואף ירק עליי. יש מספר עדים שראו את האירוע וגם יש מצלמות אבטחה בחנות שתיעדו את האירוע. אני התלוננתי במשטרה לגבי אותו הבחור, ולאחרונה הודיעו לי כי התיק נסגר מחוסר עניין לציבור.

אני רוצה לדעת האם באמת יש לי "קייס" מול אותו הבחור, כי העציב אותי שהמשטרה לא עשתה כלום מולו ונפנפו את כל המאורע הזה בלי להעניש אותו.
01/09/2020 14:55
אני צריכה עו"ד פלילי, כדי שיעזור לי לגרום לכך שיוגש כתב אישום נגד מי ששבר לי יד ושיניים לפני 3 שנים (עכשיו השגתי ראיה, ובזמנו העד מסר עדות שקר והתיק נסגר מחוסר ראיות).

אז, לפני כמה שנים, פניתי לאיזה עורך דין פרטי שהמליצו לי עליו לצורך זה, אבל בגלל שהוא בכוונה ניסח הסכם טרחה באופן תמוהה - בסוף גם לא עשה שום עבודה, וגם הפסדתי כמה אלפי ש"ח.

פניתי לסיוע המשפטי - כדי שיעזור לי להחזיר לפחות חלק מהכסף, אבל עו"ד שמינו לי שם אמר שאין מה לעשות (חתמתי על הסכם טרחה כזה ושילמתי מראש, בעיה שלי). עכשיו אני צריכה שוב פעם לפנות לעו"ד פלילי לצורך זה. הבעיה שאני בחרדה שוב לחזור על הטעות הזאת (לשלם, ובסוף עו"ד לא יעשה כלום).

בתביעות כספיות אפשר להיות בטוחים שעו"ד יעבוד - אם הוא עובד על אחוזים (תהיה לו מוטיבציה להביא לזכיה, כדי שיקבל את האחוז שלו). לעומת זאת, כשמדובר בתיק לא כספי (עזרה בפתיחה מחדש של תיק פלילי) - איך אני יכולה להיות בטוחה שהוא יתאמץ מספיק? מה אני יכולה לעשות, כדי לדעת שהכסף שאשלם יצדיק את עצמו (שלא אצא פיתה כמו פעם שעברה)?

האם אפשר לסכם שאשלם לו חלק, ורק אם יצליח לגרום למשטרה להעביר לפרקליטות ויוגש כתב אישום - רק אז יקבל את שאר הסכום שסיכמנו? אני מרוויחה משכורת מינימום, והיה ממש כואב להפסיד פעם שעברה משכורת של חודש וחצי. אני בחרדה לחזור על הטעות הזאת שוב, ובינתיים העבריין מסתובב בלי כתב אישום (ולכן אני גם לא יכולה לתבוע אותו אזרחית).
26/08/2020 18:42
עצר אותי שוטר על מהירות שהמכשיר הראה לו שנסעתי 88 קמ"ש בכביש של 60 קמ"ש. אני טוען שנסעתי 65 קמ"ש ומכשיר שלהם מזייף. השוטר טוען שיש סטייה של 5 קמ"ש שזה אומר 88 מינוס 5 - 83 קמ"ש. א, פעם לא קיבלתי דוח על מהירות. מבקש עצה של עורך דין.

אני עדיין מתעקש ורוצה או לבטל או לערער או להשפט.

קיבלתי 8 נקודות ו750 שקל קנס.
הצעות?
26/08/2020 18:38
אספר בקצרה: נהגתי ברכב לא שלי ונעצרתי ע״י משטרת תנועה לאחר בדיקה שביצעו לפי מספר הרישוי ומצאו שהרכב נוסע ללא טסט (למעלה משנה, מסתבר). חשוב לציין שהרכב הינו רכב חדש (על הכביש משנת 2018 ואינה מצריך בדיקת טסט אלא תשלום האגרה בלבד, וזה, ככל הנראה מה שהיה חסר ברישיונות)
בשורה התחתונה השוטר עשה עימי חסד לדבריו, והצהיר שבמקום להוריד אותי מהכביש בו ברגע, כי זה מה שהחוק מורה עליו לעשות, הוא יתן לי זימון לדיון בבית משפט ובתנאי שאשלם את אגרת הרישוי לא יאוחר מיום לאחר מתן הזימון.
נאמר לי על ידו שברגע שאשלם, אוכל לצרף אסמכתא המוכיחה זו לזימון ובאזור שבו אני ניתן לכתוב את טיעוניי, אכתוב שאני לוקחת אחריות על העבירה שנעשתה בתום לב ומיד כשהשוטר העיר את תשומת ליבי - הנושא טופל מיד, ולמסור את הזימון כולל הטיעונים + צירוף אסמכתא שהאגרה באמת שולמה, בכל תחנת משטרה והדיון יבוטל על ידם באופן מידי.

כשהגעתי למסור את המסמכים בתחנת משטרת התנועה ביפו, נאמר לי שאני צריכה לשלוח את זה לבית המשפט שעתיד לשפוט אותי וביום הדיון ידונו אותי בהיעדרי ולכן הם מציעים לי כן להגיע.

רציתי לדעת האם יש עו״ד ששמע או מכיר בתהליך שכזה? או שהשוטר לא ממש ידע מה הוא אומר? (חשוב לי לציין שהוא היה נורא נחמד, רגיש ומתחשב) ובמידה והדיון לא יבוטל - מה העונש של מעשה כזה?
סליחה על ריבוי הפרטים, ותודה למי שימצא פנאי לענות.
24/08/2020 15:20
קורה לי הרבה שאני נוסע בכביש 1 במהירות המירבית המותרת בנתיב הימני, ומגיע לרכב שנוסע במהירות נמוכה משמעותית ממני בנתיב האמצעי (לשם הדיון, אנחנו שני הרכבים היחידים בכביש)
האם אני יכול להמשיך לנסוע בנתיב שלי? או שעלי לעבור שני נתיבים לנתיב השמאלי, לעקוף את הרכב האיטי, ולחזור שני נתיבים לנתיב הימני? מה אומרים חוקי התעבורה?
24/08/2020 10:29
התקשרתי אתמול למוקד פניות נהגים ארצי של המשטרה על-מנת לברר האם קיימים דוחות הרשומים על שמי. אכן, הסתבר לי כי בשנת 2017 בחודש ינואר התקבל דו"ח על שמי בשל נסיעה במהירות 110 קמ"ש בכביש בגין בירושלים, בו מהירות הנסיעה המותרת היא 80 קמ"ש. הדו"ח ללא קנס אלא דו"ח של העמדה ישירה לדין. את הדו"ח לא קיבלתי כי הכתובת שלי לא מעודכנת במשרד הפנים. בתהליך הבירור נאמר לי שלא היה משפט ושהתיק מחכה לאישור תובע.

בהמשך הבירור הפנו אותי לחטיבת התביעות (*9647), שם נאמר לי אותו הדבר, קרי, התיק מחכה לאישור תובע וכרגע לא היה בבית-משפט. כתשובה לשאלתי מה עליי לעשות עכשיו נאמר לי - "את לא צריכה לעשות כלום, יצרו איתך קשר כשהתיק יאושר".

היום החלטתי לצלצל שוב למוקד פניות נהגים כדי להבין כיצד לסגור את הדו"ח, אך הנציג אמר לי שכן היה תאריך למשפט ביולי 2017. ביחס לשאלתי כיצד יכול להיות שאתמול לא נאמר לי המידע הזה קיבלתי תשובה שעובדים על עדכון המערכת הבעייתית. הופניתי לבית משפט השלום בירושלים להמשך בירור.

כאשר התקשרתי לבית המשפט נאמר לי שהתיק מעולם לא הועבר לבית-המשפט, ואין להם מידע נוסף לגביו.

כרגע אני מבולבלת לחלוטין - האם כל הבירורים האלה הם שאלות קיטבג ועדיף לא להעיר את המתים? אני מאוד רוצה לסגור את העניין הזה אבל מרגישה שאין עם מי לדבר, מפנים אותי האחד לשני ולא יודעים לתת מידע נוסף. האם חלה התיישנות כלשהי על עבירות מסוג זה? אם כן, למי אני אמורה לפנות וכיצד?

תודה רבה מראש!
23/08/2020 10:12
היי, חייבת עזרה דחופה !
בעלי נמצא במעצר בית, עם שבר ביד, קיבל מהמיון הפנייה לריפוי ועיסוק וכל 3 ימים להחליף תחבושות אצל הרופא משפחה.
עכשיו התקשרנו לתחנת משטרה בעיר שלנו והשוטר לא נותן לו אישור לצאת מהבית למרות שהוסבר לו שזה לצורך טיפול רפואי !
מה עושים במצב כזה ? מותר להם למנוע ממנו לצאת לקבל טיפול ?




: עבור אל עמוד