דוחות לשחיינים בים - פורום פלילי

חייגו לייעוץ אישי: 072-336-0520עו"ד לענייני פלילים ותעבורה 24 שעות ביממה


נושא
מחבר
תאריך ושעה
05/10/2020 16:43
שלום ,
יום שבת לפני כעשרה ימים הלכתי לים לשחות ולצלול עפ"י ההנחיות לצורך ביצוע ספורט יחידני . בזמן שהייתי במים הגיעו כמה דולפינים ובערך עשרה שחיינים התקרבו כדי לצפות במחזה המיוחד .
סירת שיטור ימי הגיעה למקום והשוטר כרז לכולם לצאת מהמים וללכת הביתה כי הפעולה לא חוקית .
אחרי דין ודברים בין השוטרים לשחיינים , כולם יצאו מהמים והשוטר כרז (כשכולם על החוף ) שהפעולה לא חוקית וביקש להתפנות הביתה. ליציאה מהחוף הגיעה ניידת סיור והשוטר הימי כרז "אין מה לדאוג , השוטרים לא יחלקו דוחות , מי שמתפנה עכשיו מהחוף לא מקבל דוח " חלק ניסו לתפס מהצד והשוטר הימי כרז שוב והכריז " אל תסכנו את עצמכם , השוטר לא מחלק דוחות תצאו בצורה מסודרת "
כל השחיינים יצאו לכיוון שוטרי הסיור שחיכו ביציאה מהחוף וסמכו על המילה של השוטר הימי שאין דוחות . שוטר הסיור ביקש מכולם תעודות זהות לצורך הזדהות ולאחר שאסף מכולם הצהיר " עופו הביתה , הדוח ישלח בדואר" הסיטואציה הפכה מהר מאוד למכוערת ואנשים שניסו להסביר את עצמם או לפחות לתת תגובה על הדוח נענו באיום למעצר. אחרי כמה ימים התקשרתי למוקד 110 כדי לברר על הדו"ח וגיליתי 2 דוחות מאותו ארוע :
1 . 500 ש"ח על הפרת סגר .
2. 1000 ש"ח על סירוב לדרישת שוטר לפיזור התקהלות .
הייתי בשוק לגלות על דוח נוסף ועוד בסכום כזה מוגזם , המוקדנית אמרה לי שהם ניתנו ב2 דקות הפרש אחד מהשני וזה מאוד מוזר . לא ידעתי ששוטרים במדינת ישראל מנצלים את הכוח שלהם להתאכזר לאזרחים בדוחות מוגזמים ועובדים בכזה חוסר תיאום שבפועל החוק אומר א' , השוטר הימי עושה ב' ומודיע כמה פעמים שאין דוחות ובסוף שוטר סיור עושה בכלל ג' וממציא דוחות על דברים שלא היו . עברו כבר עשרה ימים מהארוע ולא קיבלתי את הדוחות לדואר, בינתיים ניסחתי 2 מכתבים (אחד לכל דוח ) ואני מחכה לדוחות על מנת לערער , אשמח להמלצות נוספות מה אוכל לעשות .




יש לך שאלות בנושאי פלילים? לקבלת סיוע אישי
מעורך דין מנוסה 24 שעות ביממה חייג/י:

072-336-0520

שאלה בנושא: דוחות לשחיינים בים - פורום פלילי