פורום פלילי - מנוהל על ידי עורך דין פלילי ופתוח לציבור הרחב | עמוד 2

חייגו לייעוץ אישי: 072-336-0520עו"ד לענייני פלילים ותעבורה 24 שעות ביממה


הפורום הפלילי לקהל הרחב


נושא
מחבר
תאריך ושעה

08/02/2021 09:17
שלום. ביקשתי להישפט על דוח תעבורה של 250 שח. המשפט נדחה כבר פעם אחת ולבסוף המשפט היה אמור להיות ביום שלישי בשבוע שעבר 02.02.21 . נסעתי במיוחד לבית המשפט כשעה וחצי ושהגעתי לבית המשפט אמרו לי שהדיון נדחה.
כמובן שכעסתי, נתנו לי מס טלפון של רשות בתי המשפט ובטלפון מסרו לי ששלחו לי ב 01.02.21 (יום לפני) מכתב בדואר רשום על דחית המשפט.
כמובן שאת הדואר רשום לא קיבלתי באותו יום. הוא הגיע ב 03.02.21 (יום אחרי) ובמכתב היה כתוב שנוכח ההגבלות המשפט ידחה... המזכירות תודיע לצדדים. המזכירות לא התקשרה, לא שלחה SMS, אלא רק הוציאה דואר רשום שהגיע באיחור.
בטלפון שאלתי את הנציגה מדוע לא התקשרו טלפונית להודיע לי על דחיה, כמובן שלא הייתה לה תשובה עבורי.
כעת אני שואל אם יש לי עילה לביטול הדוח בעקבות התנהלות המבישה של בתי המשפט בענייני?
האם ניתן להגיש את הבקשה הזו בצורה מסודרת דרך נט המשפט \ פניה למזכירות בתי המשפט או לחכות ליום המשפט בעוד כחצי שנה ולציין את הפרטים הללו בפני השופט ? (להזכירכם, זו הפעם השניה שהמשפט נדחה).
אשמח לחוות דעתכם
אורי
31/01/2021 19:52
ב 2017 קיבלתי דו"ח מהמשטרה על נסיעה באור אדום, 1000 שח + 10 נקודות, אציין ואומר שזו הייתה העבירה הראשונה שלי ב 20 שנים בהם נוהגת, שלחתי מכתב בקשה להקטין הסכום/ נקודות, בקשתי נדחתה ולכן שילמתי כי לא הייתה לי סבלנות להתעסק בזה.
לפני תקופה פורסם, שהייתה שוטרת שבדתה דוחות, בבדיקה שלי בדוח מסתבר שהיא הייתה חתומה על הדוח שלי ויש לי חשש שאולי נפלתי קורבן לדוח שיקרי.
שאלותיי הם:
1. האם ניתן לפנות לעיריה או לגורם שמטפל בזה כדי לנסות ולהוציא צילום של מקום האירוע למרות שעברו 4 שנים כדי לבדוק האם נהגתי באור אדום ?
2. במידה ולא עברתי עבירה, האם ניתן להגיש ערעור לביטול הנקודות שקיבלתי או לפחות להפחית ?
תודה ויום טוב
צו הגנה
28/01/2021 13:34
שלום. אתמול הגשתי תביעה במשטרה על פגיעה מצד בחור זר וקיבלתי צו הגנה ל30 ימים ויש לי מספר שאלות.
קודם כל, אמרו שבשביל להאריך את הצו הגנה עלי ללכת לבית משפט, אבל לא ממש הבנתי מה אני אעשה שם ומה עלי לומר.
שנית כל לא קיבלתי צו הגנה רשום על דף, אלא באופן מילולי ורציתי לדעת אם זה תקף.
רציתי גם לדעת האם מגיעה לי לדעת מה קורה עם התביעה ואיך אני יכולה לדעת (האם הבן אדם בכלא\ האם משוחרר \האם נסגר). ואשמח לדעת מה הם זכויותיי בעניין.
27/01/2021 16:12
העניין הוא כזה, לפני שנה וחצי בדרך לאילת קיבלתי דו"ח מהירות ו10 נק, ביקשתי להישפט עליו.
עברה שנה וחצי ולא פנו אלי, אז התקשרתי כדי שיבטלו לי את הדוח (סעיף 230 לחסד"פ).
הנ יג במענה הקולי אמר ששלחו לי זימון להישפט והיה משפט בנובמבר האחרון.
א' לא אמורים לשלוח את זה בדואר רשום או שליחים? בוודאות לא קיבלתי אף זימון כזה..
ב' כיצד ניתן לברר מה נפסק במשפט הזה?
לא עונים ביחידת תביעות של המשטרה ..
יש לי מספר דו"ח אם זה עוזר..
תודה.
26/01/2021 09:31
שלום, אתמול עצר אותי שוטר לבדיקה שגרתית,לא ביצעתי עבירה כלשהי אלא פשוט השוטר כנראה אהב את הטימקס שלי(שנת 2006)כאשר הוא בודק לי את הרישיון הוא מגלה כי במחשב שלו רשום שהקטנוע שלי בדרגת רישיון A/L3 כשלי יש רק רישיון A1, מה שאומר שאני נוסע על כלי רכב שלא הוצאתי עליו רישיון מעולם. עכשיו איך זה הגיוני?ההספק של הקטנוע שלי לא עולה מעל 47.46 כ״ס אלא רק 44כ״ס, השוטר הראה לי תקנה מ2007 שכן פעם זה היה נחשב רישיון A,אך איך זה הגיוני שפועלים לפי תקנות מ2007?ואיך זה הגיוני שהקטנוע שלי נחשב A היום ב2021?כשאפשר לקנות את אותו הטימקס 2020חדש לגמרי ועם 5וחצי כוח סוס יותר למי שמחזיק ברישיון A1 ב2021, ושלא נדבר על האופנועי ספורט שקונים אפילו שהם מוגבלים, איך זה הגיוני שלא עשו עם זה כלום והשאירו את הדרגת רישיון שלו זה ככה, אני מעולם לא הסתכלתי ברישיון ולא ידעתי שזה A וגם הבן אדם שקניתי ממנו לא אמר לי זאת בחיים.ולמה השוטר לא הפעיל שיקול דעת?למה לטאטא אותי מתחת לשטיח?הרי זה משהו שאפשר למצוא לו הוכחה בשניה שההספק כ״ס שלו הוא לא מעל 47.46,מה שהשוטר גם לא רצה לשמוע לי וחשב כי הוא צודק,כן לפי חוק הוא צודק,אבל למה לדפוק אותי???אני הולך למורשה של מטרו עם הרישיון רכב ומבקש אישור מהיבואן שהאופנוע A1 כי הוא אכן נחשב A1 כיום ב2021.
ברישיון רכב רשום L3 שלא ידעתי מה פשר הדבר הזה גם. חיפשתי בכל האינטרנט לא מצאתי שום מקום שאומר שזה נחשב A חוץ מהתקנות של 2007 שזה נשאר A(מה שהכי מצחיק שכמעט ורק שוטרים מחזיקים בספרי התקנות האלה ובאינטרנט אין כמעט את המידע הזה),זה אותו מנוע אותו הספק הכל אותו דבר פשוט שנה אחרת והשוטר טען ששלי פתוח מהגבלה או משהו כזה וזה פשוט אבסורד לדעתי שהם אפילו לא מפעילים את המוח לחשוב בהיגיון לשניה אחת, וישר לוקחים לי את הקטנוע ל30יום ומזמינים אותי לבית משפט.
מה אפשר לעשות? לקחו לי את כלי התחבורה שלי לא יכול לנסוע לעבודה וללימודים כרגע, על כלום ושום דבר.
כל עזרה תתקבל בברכה
26/01/2021 09:28
שלום וברכה.
מה יכול לעשות נהג שהסתיימה לו תקופת הנהג החדש ובעת חידוש הרישיון מסתבר שיש עברת תנועה של נהיגה בכביש עירוני 21 קמ"ש מעל המותר, משרד התחבורה דורש מהנהג לבצע מבחן תאוריה ושנתיים נוספות של נהג חדש, בזמן רגיל הנהג היה הולך ועושה תאוריה והכל טוב , אבל כרגע בגלל הסגר משרדי התאוריה סגורים וכל התורים להמשך נתפסו 6 חודשים קדימה!!
האם הגיוני שהנהג לא יוכל לנהוג במשך חצי שנה עד שיתפנה תור לתאוריה? או שיש מה לעשות/ לבקש דחייה כלשהיא?
כרגע יוצא שהנהג מקבל שלילת רישיון לחצי שנה.
12/01/2021 00:38
אבקש להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחםו התעבורה.

הגיע אליי דוח על מהירות מופרזת ממצלמת מהירות.
הצילום התבצע לפני חמישה חודשים, ושלושה חודשים לאחר הצילום הוסרה המצלמה.
האם הדבר עלול לרמז על טעם לפגם בפעולת המצלמה? כדאי לנסות וללכת עם זה לבית משפט?
מה בכלל אפשר לומר במשפט כזה? שהרי כל הנתונים נמצאים בידי המשטרה, ואילו בידיי אין דבר.
11/01/2021 11:22
היי יש לי שאלה.
לפני מספר חודשים עצרתי בכביש 6 לתקן תקר בגלגל. בזמן העצירה בצד, היו עבודות בכביש שביצעו עובדי כביש 6 (עובדי קבלן).
בזמן שהנחתי את הטלפון בצד, אחד העובדים פשוט החליט לקחת אותו אבל לא ראינו זאת בעינינו. עברו חודשים מאז ואני לא מחפש לקבל את הטלפון חזרה.
אבל באותו הרגע התקשרנו למוקד של כביש 6, והמוקדן הצעיר שמח לעזור, חיפש במצלמות את רגע לקיחת הטלפון ואישר שאחד העובדים אכן גנב אותו.
לאחר בערך 4 שעות של חוסר עונים, הצלחתי להביא ניידת משטרה לנקודה (הייתי צריך להגיע ל3 תחנות משטרה שונות על מנת למשוך איתי שוטר לשם).
הגענו לנקודה, ביחד עם המשטרה. השוטרת אמרה דבר אחד, שהיא לא יכולה לחפש על אדם כי אמרתי שהוא גנב לי הטלפון. ואין קשר לזה שרואים זאת במצלמות וזו החלטה של הבית המשפט בלבד. לאחר מכן עזבו את המקום כשהגנב פשוט נמצא לי בפנים עם הטלפון ביד מוקף בחבריו.הלך לפח הטלפון.
עכשיו, אם אני משתמש בהיגיון של השוטרת, האם יש לי אפשרות לקחת לכל אדם ברחוב את הטלפון או אפילו כסף? הרי לא ניתן להאשים אותי רק כי הקורבן אמר זאת. למרות שהפשע מצולם. וגם אם יש שוטרים במקום אין באפשרותם לעשות דבר (הוגשה תלונה)
במידה ואקח טלפונים ברחובות, מה הסיכון שאני לוקח בתאכלס אם אין משמעות לקורבן ולעדים מסביב, ואפילו להוכחה מצולמת? כי התשובה שהקצין משטרה נתן לי זה שעלי להמתין ואם מתישהו ימצאו הוא יוחזר (מה שבפועל לא קרה כי הטלפון היה נמצא על העובד של כביש 6)
אשמח לתשובה רצינית
31/12/2020 15:09
שלום,
אדם הגיש נגדי תלונה למשטרה.
במחלקת התביעות העירונית החליטו להעמידני לדין, שלחו לי מכתב יידוע לחשוד ובו נכתב שיש לי 30 יום להגיש ערר על כך, כחוק.
עבדתי על הערר שעות רבות ואספתי ראיות ומספר ימים לפני תום 30 הימים הגעתי למחלקת התביעות להגישה ומסתבר שהתיק הועבר כבר למחלקת התביעות מחוזית (מרכז) לשם הסדר מותנה.

שאלתי היא: האם אין כאן עבירה על החוק ופגיעה מהותית בזכויותיי כי יתכן והייתי משכנע כבר את המחלקה העירונית בחפותי והערר היה מתקבל מלכתחילה.

תודה.
30/12/2020 18:29
שלום לעורכי דין !
קיבלתי דו״ח על מהירות : 122 קמ״ש (117 קמ״ש לאחר הפחתה) בכביש בו מהירות מותרת 90 קמ״ש
נמדד במכשיר UltraLyte LRB LTI 20-20 מרחק שהוצג במכשיר 234.3 מטר
עצרו אותי ביחד עם עוד רכב שהיה לפניי אך הוא שוחרר ואני קיבלתי 750 ₪ + 8 נקודות
אני נוהגת בעל ותק של 30 שנה ועבירה אחת משנת 2011 עם 8 נקודות
אמרתי שעקבתי אחרי מהירות שלי בזמן נסיעה ולא יתכן שנסעתי במהירות כזו וזה נרשם בתגובה שלי בדו״ח.
נראה לי שנכון להגיש בקשה להמרת קנס באזהרה ואם לא יסכימו אז לבקש להישפט. האם זו דרך נכונה לדעתכם או עדיף לעשות משהו אחר?
אודה על המלצות והסבר של עורך דין לתעבורה בנושא.
28/12/2020 14:11
אני רוצה להתייעץ לגבי דוח משטרה שקיבלתי.
לפני כחודשיים נסעתי ברכב בדרך עירונית, ברמזור אדום עצר לידי רכב וביקש "שאפנה שמאלה ואעצור במפרץ החניה שלאחריו" כששאלתי מדוע "תעצרי ונסביר". אציין שהרכב היה רכב פרטי והיושבים בו היו ללא מדים, שאלתי שוב "מדוע לעצור?", ואז הנהגת הזדהתה כ"משטרה".
עצרתי בצד, השוטר יצא אליי לבוש בגדים אזרחיים עם חולצה מודפסת לוגו של שיטור עירוני.
ציין כי כשנסעתי לא עצרתי להולך רגל במעבר חצייה ואף הולך הרגל היה עם רגל אחת על הכביש וצעד אחורנית שעברתי. השוטר מתוקף תפקידו עומד עם רכבו ובוחן את התנועה, כשראה אותי נסע אחרי.
אני טענתי שלא ראיתי וכמובן שאם הייתי רואה הייתי עוצרת/ מסיטה את ההגה וכו'. השוטר היה נחרץ ולסופו של עניין קיבלתי קנס בגובה 500 שח ושמונה נקודות. אמר שאם אני רוצה לערער להגיע לבית משפט.
ברכבי לא הייתה מצלמה (היום כבר התקנתי), השוטר הציג בפני מצלמת דש שאמר שיש לו את האמצעים להוכיח בבית משפט את העבירה.
בשורה התחתונה- אני נהגת זהירה ללא עבירות, נסעתי עם בני בן השנה ברכב
וקצת מרגישה כאילו "חיפשו למי לתת דוח" ולא מבינה כל כך את ההתנהלות. אני מעוניינת להישפט אך זו המילה שלי מול המילה שלו, איך בד"כ מתנהל הדין במקרים כאלו היות ואין לי הוכחה? האם לרוב עמדת השוטר היא הקובעת?
האם מראש לשלם את הדוח (לא להפסיד יום עבודה וכו')?
(אגב- השוטר לא הזדהה בכל השלב שדיברנו רק שמסר לי את הדוח ביקשתי ממנו לראות תעודת שוטר).
תודה לעונים,
יום טוב
24/12/2020 12:57
היי קיבלתי דוח קורונה על הימצאות במרחק מעל ק"מ מהבית בלי צורך חיוני, הגשתי ערעור על בסיס הטענה שאני לא מתגורר בכתובת שרשומה לי במשרד הפנים אלא מתגורר אצל חבר שהכתובת שלו נמצאת פחות מק"מ מהמקום שבו קיבלתי את הדוח. הערעור נדחה אבל רשמו לי במכתב שאם אני משיג תצהיר מהבנאדם ישקלו מחדש את הבקשה. השאלה שלי היא כזאת, האם זה אפשרי להגיש ערעור בשנית או שאני חייב לבקש להישפט? ובמידה והתאריך האחרון לתשלום הוא ה16/01 ואני לא רוצה לקבל כפל קנס מה הייתם מציעים לי לעשות?
23/12/2020 13:05
הזהות של חברתי נגנבה לפני כ 4 שנים. היא עלתה על זה לאחר בירור עם מס הכנסה וביטוח לאומי. הגישה מעל 4 תלונות במשטרה וכולן נסגרו ללא שום חקירה כלל. פשוט סגרו את התיק בלי כלום.
היא אפילו הביאה הוכחות למקום העבודה של גנב הזהות אך ללא הועיל.
מצב מרתיח לכל הדעות, במשטרה מסרבים לנקוף אצבע. התשובה שהיא מקבלת :" זו תופעה ידועה, אין מה לעשות."
האם עורך דין יכול לעזור במקרה כזה?
במידה וכן, באיזה תחום יתמחה עו"ד כזה?
תודה מראש.
17/12/2020 19:05
רשיון הנהיגה שלי פג ב 24.11 ובמקרה הבחנתי בזה אתמול . ( לא קיבלתי בדואר אגרת חידוש רשיון )
בבואי לשלם את אגרת חידוש הרשיון באתר משרד התחבורה,קפצה חלונית ועדכנה שישנה בעיה עם חידוש הרשיון ועליי ליצור קשר עם משרד התחבורה.
היום שוחחתי עימם ומסרו שהרשיון שלי חסום ואינם יודעים לומר מאיזו סיבה.
מבדיקה ברשת, רשיון יכול להחסם עקב חובות,קנסות והוצאה לפועל ,ולשמחתי אין לי אף אחת מהבעיות הללו .
נקבע לי תור לשיחה טלפונית עם משרד הרישוי לעוד שבוע ימים (!!)
ובינתיים מה?
אי אפשר לגשת אליהם פיסית בגלל הקורונה , השארתי פניה באתר שלהם, אך הם מחויבים לענות רק תוך 14 יום ..ואף אחד לא יודע לתת לי מענה מדוע נחסם או לחדש בינתיים את הרשיון .
אני כרגע נוסעת לעבודה כי אין לי ברירה..
מה החוק אומר במקרה כזה?
17/12/2020 13:00
לפני יומיים קיבלתי מייל מחברת השכרת רכב שם רשום שיש לי דו"ח על מהירות שקיבלתי ממצלמה בירושלים. הדו"ח על סך 3000 ש"ח.
הדו"ח ניתן ב21/9 כלומר לפני כמעט 3 חודשים.
לא קיבלתי שום דו"ח בדואר (בנתינים). חברת הרכב אמרה לי שלקח להם זמן מכיוון שנוטריון חותם על זה. ברגע שראיתי את המייל מילאתי טופס שלא קיבלתי דו"ח באתר של משטרת ישראל..
השאלה שלי היא האם יכולים לומר ששלחו לי ולהכפיל את הקנס?
ועוד שאלה - האם זה נכון שלאחר 4 חודשים שלא קיבלתי הדו"ח מבוטל?
מה כדאי לעשות ?
תודה רבה
17/12/2020 12:14
נהגת בעלת ותק של 19 שנה
קיבלה שלילת רישיון לתקופה של 3 חודשים
בגין 4 עבירות מהירות (משנת 2016, 2017, 2020) - 8 נקודות לכל עבירה ועבירה עדכנית בגין רישיון רכב שפקע יותר מ- 4 חודשים ועד שנה (ביום קבלת הדו"ח רישיון הרכב פקע במשך 4 חודשים ו- 3 ימים. במועד זה רישיון הרכב שולם אך לא בוצע הטסט. טסט בוצע יום למחרת).
בבעלות הנהגת 2 רכבים. אחד מהם אינו בשימוש.
האם יש מה לעשות בכדי לבטל את שלילת הרישיון?
הנהגת עובדת מחוץ לעיר והרכב משמש לצורך כך.
אשמח לעצתכם
תודה.
16/12/2020 18:15
שלום לכולם,
עצרה את בעלי שוטרת, כאשר בדקה את רישיון הנהיגה גילתה שפג תוקפו ב2016. כמובן שבעלי לא ידע שהוא נוסע עם רשיון לא בתוקף.
השאלה שלי היא האם אפשר לדרוש מחברת הביטוח החזר כספי על 4 השנים שבעלי שילם להם כאשר רשיונו לא היה בתוקף?
תודה רבה
25/11/2020 16:27
אשמח לקבל יעוץ מנסיון של נהגים שעברו משהו דומה, וכמובן מבעלי מקצוע שיכולים לתת אינדיקציה למצב שלי ומה הכי נכון לי לעשות..
חזרתי לפני כמה זמן מפגישה עם עו"ד מטעם חברת הביטוח שלי שמייצג אותי בתביעה.
הסיפור הוא כזה, לפני שנה עשיתי תאונה, פניתי לרחוב שממש בכניסה אליו היה מעבר חצייה שכמעט ולא רואים אותו, אבל אני אהיה כנה ואגיד שזכרתי שיש שם מעבר חצייה, בתימצות אספר שמישהי עברה במעבר חציה בלי להסתכל, ממש התפרצה! (וגם העידה כך) פגעתי בה ועשו לה סיכות בראש, ממקור ראשון הכל בסדר איתה היום ברוך השם לא עברה טראומה או משהו כזה. מפה לשם אני נהגת מאוד זהירה, אני נוהגת כבר 13 שנה ויש לי בתיק רק 3 עברות ממש קלות (אי אחיזת ההגה בשתי ידיים, עקיפה מימין ונהיגה שלא בימין הקיצוני של הכביש, האחרונה הייתה לפני שנה והקודמות היו ב2017), זו הסיבה שבשימוע המשטרתי באותו היום החליטו שלא לשלול לי את הרישיון ל60 יום, אמרו לי תירגעי ושחררו אותי. העו"ד מהביטוח אמר לי שהמינימום שאני אקבל זה 3 חודשי שלילה, 3 שנים על תנאי ומינימום 5000 שקל קנס, השאלה היא האם כדאי לי לקחת עו"ד פרטי לתעבורה או להסתפק בעו"ד של החברת ביטוח? אני מתלבטת כי לא יודעת עד כמה מעניין אותו הרשיון שלי, אחרי הכל הוא בא לייצג את החברה..
אני די שבורה מזה ומקווה לצאת עם עונש קל, לאבד את הרשיון עכשיו זה ממש סיוט בשבילי.
תודה רבה.
25/11/2020 14:33
שלום לכולם שאלה בדיני תעבורה,
דוח מצלמת מהירות א-3 שנתקבל על בדיוק 26 קמש מעל המותר בדרך בין עירונית, כאשר העבר התעבורתי נקי, האם ישנו סיכוי בפניות נהגים לבקש המרה לאזהרה/ לטעון שהמהירות היתה מעט פחות ( נגיד 20 קמש מעל המותר) ואז לקבל קנס מופחת של 250 שח ללא נקודות?
או שהמדיניות שלהם לשלול בקשות מעין אלה ואז יש לי ברירת משפט( ידוע לי שפניות נהגים הינו שלב טרום משפט, אך מנסה להבין את הסיכוי לאור העובדה כי בעבר מצלמות א-3 היו שנויות במחלוקת ואינני יודע מה הסטטוס כלפיהם עדכני להיום)
תודה מראש לעונים
25/11/2020 08:56
הי לכולם. קיבלתי דוח מצלמה על מהירות (128 קמ" כשבכביש מותר 100 קמש - לפי הדוח) בשעה 1230 בערב על כביש ריק. מכיוון שאני לא נהג חובב מהירות זה נראה לי תמוה ומוגזם. וממש לא בא לי לשלם 750 ש"ח על עבירה שולית כל כך שאפילו לא ברור לי אם אכן בוצעה. ולכן.. לאור כך... שכפי שידוע לי מהירות הנסיעה המותרת בכביש מהיר( כביש 5) היא 110 ואחוז הסטיה של המצלמה האוטומטית הוא 10 אחוז וקנסות ניתנות רק למי שעבר ב10 אחוז את המותר- האם כדאי לי לבקש להישפט או לשלם, להתעצבן ולשכוח.. תודה לעונים הידענים.




: עבור אל עמוד