פורום פלילי - מנוהל על ידי עורך דין פלילי ופתוח לציבור הרחב | עמוד 9

חייגו לייעוץ אישי: 072-336-0520עו"ד לענייני פלילים ותעבורה 24 שעות ביממה


הפורום הפלילי לקהל הרחב


נושא
מחבר
תאריך ושעה

11/12/2019 11:04
בתאריך ה13.9 עצר אותי שוטר על אי-ציות לתמרור עצור. לדעתי עצרתי, הוא טוען שלא עצרתי. היה איתו עוד אדם ברכב (מתנדב, שכמובן טוען שגם לא עצרתי). איתי הייתה חברה שלי. זאת הפעם הראשונה מאז שקיבלתי רישיון שאני נעצר ומקבל דו"ח (לדעתי יש לי רישיון כבר 12 שנה).

עבירת התנועה הנוספת היחידה שלי עד היום הייתה ב11.11.2008 (יותר מעשר שנים הבדל בין העבירה הקודמת לזו הנוכחית) והיא הייתה על מצלמה שתפסה אותי כביכול נוסע 31 קמ"ש מעל המותר

כשהשוטר עצר אותי, לא ממש ידעתי מה אומרים והוא רשם שאמרתי שאני "לא שמתי לב שלא עצרתי". לא ידעתי בכלל שהוא כותב את זה ושאני יכול לערער.

לגבי שאר מה שרשום בדו"ח, אני לא סגור כי הכתב יש ממש לא ברור. לא הייתה לשוטר מצלמה ברכב ולצערי גם לי לא. ולכן זה מילה שלי מול מילה שלו בשורה התחתונה זה קנס של 250 ש"ח ו(לפי מה שהבנתי) 4 נקודות לרישיון.

האם יש משהו שאפשר לעשות עכשיו? בכדי לערער? אני אמור להחליט ביום יומיים הקרובים אז אשמח לעצה מהירה של עורך דין מומחה בתעבורה.
04/12/2019 09:51
שלום רב ,

גרסה מקוצרת:

האם קצין משטרה בתפקיד, רשאי לצלם רשיון נהיגה של נהג בטלפון הנייד שלו.

גרסה ארוכה:

כנהג מתנדב במד"א הגעתי לארוע באמבולנס, בזמן הטיפול, ניגשה אלי ק. משטרה וביקשה את רשיון הנהיגה שלי, צילמה אותו ואמרה שאני אקבל את הדו"ח בדואר. (טענה על נהיגה שלא בהתאם לתנאי הדרך)

נכון לעכשיו דו"ח לא הגיע, אבל מה שקומם אותי זה צילום הרשיון שלי בנייד שלה.

אני לא יודע מה היא עלולה לעשות איתו, או מה יקרה אם הטלפון שלה ייגנב, איפה התמונות נשמרות (ענן, גוגל וכו')

ברור לי שהיא לא רצתה לעכב פינוי של פצוע, אך היא יכלה גם לרשום את הפרטים על דף, או לקבל אותם מהמוקד של מד"א.

השאלה המשפטית היא, האם שוטר (או ק. משטרה) רשאי לצלם את הרשיון.

במידה ואסור, האם יש לי קייס של תביעה אזרחית כנגדה על הפרת פרטיות אפשרית

(וסוג של הקמת מאגר ביומטרי של אזרחים בטלפון של שוטר)

מח"ש לא מתערבים בנושא בטענה שהם חוקרים עבירות שעונשן המירבי הינו מעל שנת מאסר.

** אגב, אם היא הייתה מצלמת את הרשיון במצלמת גוף / טאבלט משטרתי, לא היו לי טענות מכיוון שהמידע שמור במאגר משטרתי ולא בטלפון פרטי
01/12/2019 15:48
ביום חמישי האחרון אדם הוא נתפס על ידי שוטר נוהג תחת השפעת סמים. השוטר בא לעשות בדיקת ינשוף ואז הריח סמים עלה לו חשד לנהיגה תחת השפעת סמים התחיל לצלם, שאל אותו אם הוא עישן הנהג אמר שכן, שאל מתי אמר בכנות לפני שעתיים שלוש. השוטר עשה חיפוש והיה עליו שאריות של סמים מסוג קנאביס( פחות מגרם ) לקחו אותו לתחנת משטרה עשו לו בדיקות כשירות ( הליכה אצבע לאף הטיית ראש לאחור ) והבדיקות יצאו תקינות, עשו לו בדיקת שתן ושחררו אותו עם זימון לשימוע למוצש, הוא הגיע במוצש לתחנת משטרה ואמרו לי שהבדיקות מהמעבדה עדיין לא הגיעו ושיגיע לשימוע במועד אחר ביום שני.

הבנתי מכמה מאמרים שקראתי באינטרנט שהשימוע צריך להעשות תוך 3 ימים ממועד התפיסה.

יש לי 2 שאלות בבקשה :

1. האם השימוע יכול להפסל מאחר והשימוע נערך 5 ימים לאחר התפיסה? (נתפס בחמישי בלילה והשימוע ביום שני)

2. לנהג אין עבר פלילי אין עבר תעבורתי שום עבירת תנועה קטנה, עישן מעט שעתיים שלוש לפני שנהג וזאת הפעם הראשונה, האם הקצין במשטרה שעושה את השימוע נוטה להתחשב בעבר התעבורתי של הנהג במקרים כאלה? ואם לא אז מהו העונש במקרים מסוג זה?

תודה רבה על העזרה.
01/12/2019 14:41
שבוע טוב לכולם, אשמח לתשובה של עורך דין שמבין בדיני תעבורה.

בעלי (נהג מונית) נתפס ביום חמישי בלילה ע״י שוטר תנועה עם נוסע אחד מעל המותר ברכב.

הוא קיבל שלילה לחודש (עד למשפט), רשיונו נלקח, הוא זומן לשימוע ביום ראשון בבוקר בתחנת המשטרה + זימון למשפט בעוד חודש.
השאלה שלי היא האם שווה לקחת עו״ד לייצוג בבית משפט על מנת למזער את העונש כיוון שאם הוא יקבל שלילה מקור הפרנסה היחיד בבית ייפגע ויכול להכניס את המשפחה למצב כלכלי קשה מאוד או האם במקרים כאלה לא שווה להשקיע על עורך דין (אין לי מושג כמה גובים על מקרה כזה) כי בעלי יכול לייצג את עצמו ולצאת מזה עם קנס בלבד ללא שלילה.

תודה ענקית למשיבים, שבוע מבורך.
26/11/2019 10:45
בצעתי עברה (בטעות)
יצאתי לעקיפה במקווקו וסיימתי בקו רצוף
אחרי כקילומטר שתיים סירנה ואומר תעצור בצד
כמובן שעצרתי
הוא נתן לי זימון לבית משפט
זה בכביש אחרי דימונה לכיוון הערבה (לא מכיר את הכבישים האלו טוב)
אני אם משאית קטנה (12טון)
יצאתי לעקיפה של משאית גדולה
אם הייתי בולם ומנסה לחזור לנתיב עדיין הייתי ניכנס ברצוף כי צברתי מהירות של 103 קמש
כבר עקפתי יותר מ 75 אחוז תמשאית ומופיע לי קו רצוף
בקיצור אני על 22 נקודות כבר (כולם על מהירות )
זאת עברה ראשונה של קו רצוף ובאמת שבטעות
השאלה שלי אני צריך עורך דין לבית משפט
או שיש מצב אני יצא בעונש קל
אם לוקחים לי רישיון אני בעייה רצינית (מבחינה של מצב כלכלי בבית ) יתקדמתי טוב פה אם לוקחים לי רישיון זאת אומרת שאני 90 אחוז יפוטר מעבודה
ולא יכול להרשות לעצמי לשבת בבית בלי לעבוד
חייב עזרה של מישהו שעבר משהו כדומה ומה צפוי לי העונש לקחת עורך דין לא לקחת
תודה
24/11/2019 10:04
שלום לעורכי הדין היקרים, אתמול במהלך בדיקה שגרתית של משטרה נמצא בגופי בבדיקה ראשונית 300 מיקרוגרם של אלכוהול (שתיתי בירה באמת שלא הרבה הרגשתי תקין לנהיגה לאחר שעתיים בערך ), אני בחור קטן שוקל 62 קילו, לאחר תשאול ובדיקת מאפיינים שיצא בסדר גמור, נלקחתי שוב לתת נשיפה ואז יצא 363 מיקרוגרם, בשורה התחתונה נלקח ממני האוטו והרישיון נהיגה, מה עליי לעשות ומה צפוי להיות עונשי, תודה...


בנוסף אני בן 29 עם עבר נקי עם 12 שנות רישיון
20/11/2019 17:45
היי ערב טוב לכולם
בעקבות עבירה שהורשעתי בה בעבר הרחוק, אני נדרש כיום להמציא כתב אישום בפני משרד התחבורה על מנת שיוכלו לקבוע האם לשלוח אותי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
אינני מוצא את כתב האישום הנ"ל, אלא רק את פסק הדין, ולטענתם נדרש כתב האישום עצמו.

כיצד משחזרים כתב אישום שאבד? למי פונים? ניסיתי למצוא תשובות בגוגל ולצערי מצאתי רק את ביבי...

תודה רבה לכולם
17/11/2019 13:56
שאלה כזאת:

היום בבוקר קיבלתי דוח על שימוש בטלפון בזמן נהיגה

המצב: טלפון היה על דיבורית (יש לי דיבורית בלוטוס' ברכב). נכנסה שיחה . ברגע שנכנסת שיחה על הטלפון רואים שיחה נכנסת. העברתי יד על המסך בשביל לקבל את השיחה. הטלפון היה על הסטנד שלו כל הזמן, לא החזקתי אותו. בזמן הזה השוטר ראה ונתן לי דוח בטענה ש"התעסקתי בטלפון".

האם יש סיכוי לזכות במשפט על זה?
17/11/2019 13:28
כנגד אדם א' מתנהל משפט פלילי. הגיש בקשה לצו איסור פרסום, וקיבל. זה המצב כבר שנה וחצי, המשפט מתנהל, דיונים נדחים ונדחים, הצו בתוקף ועוד לא רואים את הסוף.

בחסות הצו, ממשיך אותו אדם א' (נותן שירות) לעקוץ אנשים תמימים שלא יודעים דבר, ושלו היו יודעים לא היו מתקרבים אליו.

מה האפשרויות של אדם ב' (אני) שרואה הכל ולא מוכן להשלים עם המצב האבסורדי? האם באפשרותי להגיש בקשה לבית המשפט להסרת הצו (למרות שאינני צד בתיק), לצורך שמירה על האינטרס הציבורי? האם יש סיכוי מעשי לבקשה כזו להתקבל? האם זה יעזור אם אצרף לבקשה תצהיר לדוגמה של עקוץ טרי? ומה הסיכוי שבקשה כזו לא רק תידחה אלא שגם אחויב בהוצאות?

נתונים נוספים אם זה רלוונטי:

1. גם אני עקוץ של אותו א', אם כי עקוץ ישן (כלומר נעקצתי הרבה לפני שהוצא הצו).

2. כתב האישום הנוכחי הוא בגין מקרה אחר, לא שלי.

תודה מראש
11/11/2019 10:23
אזרח א' נסע בכביש עירוני ופנה שמאלה לתוך חניון של בניין תוך כדי מעבר על קו הפרדה רצוף, במקום לעשות פרסה בכיכר ואז לפנות ימינה. אזרח ב' שנסע מאחוריו ומצלם את הנסיעה באמצעות מצלמת דרך, התעצבן עליו, עצר אותו עם היד, צעק עליו שהוא מצולם וטען שהוא ידאג שהוא יקבל על זה דו"ח.

1. האם אזרח ב' יכול לגרום לכך שאזרח א' יקבל דו"ח על העבירה שביצע?
2. במידה וכן, במה זה כרוך ומה זה דורש מאזרח ב'? האם הוא צריך להגיש עליו תלונה אישית במשטרה או שמא מספיק שיעביר את החומר לתחנת המשטרה הקרובה והם מנפיקים דו"ח?
3. האם העובדה שחומר הגלם שמצולם במצלמת הדרך אינו מועבר מיידית לתחנת המשטרה(במידה ויועבר) אלא כנראה יעברו ימים עד אז, מהווה מצע לטענה שהסרטון שמצולם עבר עריכה(בגלל הזמן שעבר עד הגשת החומר למשטרה) והוא לא משקף את המציאות כפי שהייתה בפועל?
4. האם כאשר אזרחים רוצים לדווח מיוזמתם על נהגים אחרים שביצעו עבירה, המשטרה מתייחסת באותו אופן לעבירות קלות וחמורות?

הנ"ל קרה למכר קרוב, לא משנה מי מהאזרחים הוא המכר, אך הייתי שמח בלי קשר לדעת מה הדינמיקה החוקית והמשטרתית במצב זה.
05/11/2019 11:11
אשמח לייעוץ עורכי הדין פה, בעניין עבירת תנועה והתנהלות נוראית של שוטר בעניין.

לפני כחודשיים עצר אותי שוטר על מהירות -
המהירות הייתה 111 בכביש שמותר 90 (וכולם נוסעים בו יותר מ90, אבל זה פחות משנה).
הייתי עם עוד נוסע ברכב - קולגה מהעבודה.
זה הפעם הראשונה שאני נעצרת על עבירת תנועה ויש לי רישיון כבר 15 שנה.

בגלל שאמרתי את זה לשוטר - הוא בדק אם ניתן להמיר לי את הדו'ח לאזהרה - חזר אלי ואמר שאי אפשר ושהוא נותן לי 250 שקל בלי נקודות.

בגלל שהוא אמר את זה בבהירות (וגם הקולגה מהעבודה שמע את זה), הצצתי בדו'ח - ראיתי איפשהו את המספר 250 ונסעתי.

יצויין שדיברת עם השוטר ממש יפה ואמרתי לו שהוא בסך הכל עושה את עבודתו, הכל בחיוך ובנימה חיובית, בכל זאת - אני בהריון מתקדם ולא רוצה לבזבז את עצביי במקומות מיותרים.

אממה - השוטר הזה ניצל את נחמדותי (וכנראה את תסמין תופעת הטפשת הריון הכי מוגזמת שהייתה לי מעולם) ובכלל נתן לי דו'ח אחר לחלוטין ממה שנאמר לי!

רק אחרי שבעלי שילם את הדו'ח - הוא פתאום בא אלי ואומר לי - זה לא היה דו'ח על 250. שילמתי 750 שקל!

ואז גילינו שגם קיבלתי 8 נקודות!

אחרי שהוא בכלל אמר לי שהוא מנסה להמיר לי את זה באזהרה ובפירוש ציין את הסכום שהוא נתן לי ואת זה שזה ללא נקודות כי העבר שלי נקי וכי העבירה לא כזאת חמורה!

עכשיו. אני יודעת שיצאתי תמימה, זה כנראה הדבר הכי תמים שעשיתי בחיי - אבל אני ממש רוצה לתבוע את השוטר ולפחות שהנקודות יימחקו - כי זה העונש הכי חמור שאפשר היה לקבל על העבירה הכי מגוחכת בעולם (שוב, כביש שכולם נוסעים בו מהר יותר).

הוא ניצל אישה בהריון. שעוד הייתה נחמדה אליו.

וממש שיקר לי בפנים.

אין לי מושג איך אדם כזה ישן בלילה אחרי כזה מעשה נוכלות.

ואני לצערי פיספסתי את זה.

מה ניתן לעשות?
04/11/2019 11:05
בתאריך ה13.9 עצר אותי שוטר על אי-ציות לתמרור עצור. לדעתי עצרתי, הוא טוען שלא עצרתי. היה איתו עוד אדם ברכב (מתנדב, שכמובן טוען שגם לא עצרתי). איתי הייתה חברה שלי. זאת הפעם הראשונה מאז שקיבלתי רישיון שאני נעצר ומקבל דו"ח (לדעתי יש לי רישיון כבר 12 שנה).

עבירת התנועה הנוספת היחידה שלי הייתה על מהירות שקיבלתי ממצלמה (שעד היום אנחנו לא בטוחים אם זה היה בכלל אני שנהג, אבל זה לא משנה כי עברו כבר למעלה מ9 שנים מאז).

כשהשוטר עצר אותי, לא ממש ידעתי מה אומרים והוא רשם שאמרתי שאני "לא שמתי לב שלא עצרתי". לא ידעתי בכלל שהוא כותב את זה ושאני יכול לערער. לגבי שאר מה שרשום בדו"ח, אני לא סגור כי הכתב יש ממש לא ברור. לא הייתה לשוטר מצלמה ברכב ולצערי גם לי לא. ולכן זה מילה שלי מול מילה שלו בשורה התחתונה זה קנס של 250 ש"ח ו(לפי מה שהבנתי) 4 נקודות לרישיון. האם יש משהו שאפשר לעשות עכשיו? בכדי לערער?
04/11/2019 09:33
אמא שלי קיבלה אתמול קנס על עקיפה בקו רצוף. אחרי שחזרה הבית בדקנו את הווידאו וראינו שלא היה ולא נברא ויותר מי זה המיקום שלו לא אפשר לא בכלל לראות(כי העקיפה היסתיימה קרוב לקו רצוף אבל עדיין לא) . בנוסף השוטר שאל כל מיני שאלחץ לא רלוונטיות ואפילו גובלות בגזענות כמו מה המוצא שלה. מצד אחד היא קיבלה סה"כ 250 ובלי נק'. יעלה יותר להסחב לבתי המשפט. מצד שני זה ממש מעצבן ומבאס. האם יש דרך לבטל קנס בלי ללכת לבתי משפט ולבזבז על זה מלא זמן?
03/11/2019 15:35
צעיר בן 19 מחזיק באופנוע שחור.
ערב אחד דופקים שוטרים בדלת בית הוריו ומבקשים אותו לחקירה, בגין השתתפות באירוע זריקת רימון לבית שאירע כמה רחובות משם.
השוטרים טוענים שאדם חבוש קסדה רכוב באופנוע שחור ביצע את העבירה, מבצעים חיפוש בביתו (ללא ממצאים), ומעכבים אותו לחקירה בתחנה.
אחד השוטרים אף מגדיל ורוכב על האופנוע עד לתחנה וזאת לאחר שהוזהר כי אין ביטוח לכל נהג.
בחקירה טוען הבחור כי יש לו אליבי שמעולם לא נבדק.
למחרת מביאים אותו להארכת מעצר בפני שופט, ללא כל ראיות. השופט מאשר הארכת מעצר ב-4 ימים
ולאחר מכן שוחרר למעצר בית לעוד 4 ימים. לאחר כל זה לא נמצאה שום ראיה, לא נבדק האליבי שהציג, וכמובן שלא נפתח תיק כנגד החשוד.
כשבועיים לאחר מכן קיבל את אופנועו בחזרה, ולאחר כחודש החזירו לו את הטלפון הנייד שהחרימו בעת המעצר , ובו נמצא כי נמחקו מרבית אנשי הקשר.
השוטרים לא הציגו צו בית משפט לחיפוש בביתו, ולא הובילו את האופנוע על גרר כנדרש, כאמור לא זומנו לבירור אף לא אחד מהנוכחים ששהו עימו אותם טען כאליבי.
הצעיר הפסיד כ-10 ימי עבודה, ונגרמה עוגמת נפש לו ולמשפחתו שכן מדובר בבן טובים ללא עבר פלילי.
אשמח לדעת אם יש עילה לתביעת פיצויים.
30/10/2019 13:11
בערב ראש השנה נסעתי ללא טסט ברכב(רכב חדש)
כל החגים בלבלו אותי ושכחתי מזה.
עצר אותי שוטר לגבי הטסט ושאל עם שתיתי ,כשנאמר לו שלא הוא ביקש שאצא מהרכב וביצע בו חיפוש בטענה שיש אלכוהול וסמים.כמובן ללא מוצא.

כשהתבקשתי להגיע לתחנה לבצע בדיקת ינשוף אחד השוטרים לא הסכים שאנהג אחריו כי אני בחשד לשתיה.
שוב,לא שתיתי אף לו טיפונת אלכוהול וכל החשדות שלהם היו שלהם בלבד.
נאמר שאחד השוטרים ינהג ברכבי ואני יתלווה לשוטר ברכב המשטרתי.
הסכמתי.
השוטר החל לבצע בי חיפוש בטענה שאסור לי לעלות לרכב ללא בדיקה וכשלא הסכמתי התחיל באגרסיביות לאיים באזיקים.
כמובן ניסיתי לשמור על שפיות ולא הגעתי לאלימות והסכמתי לחיפוש.
בכיסי היה מעט מריחואנה שהראית לשוטר והחומר הובא לשוטר
כשהגעתי לתחנה כמובן שהינשוף אראה שאני דובר אמת ובכל זאת קיבלתי דוח של אלף שקל על החזקת סם.
האם הסיפור חוקי בכל מה שנעשה ע״י המשטרה?
אני יודע שהחזקת מריחואנה אינה חוקית אך האם כל ההליך המשטרתי היה תקין?
אשמח לעזרה..
תודה רבה
27/10/2019 16:32
שלום לכולם,
נתפסתי ע"י מצלמת מהירות נוהגת במהירות של 117 קמ"ש בכביש שבו המהירות המותרת היא 90 קמ"ש. קיבלתי קנס בסך 750 ₪ + 8 נקודות. אני נהגת כבר 20 שנה וזו פעם ראשונה שאני מקבלת דו"ח על עבירת תנועה! שלחתי בקשה להמרת הדוח באזהרה וסורבתי. האם כדאי להגיש בקשה להישפט? האם משפט כזה כרוך בהוצאות נוספות? האם במשפט יש סיכוי שאכן יבטלו את הקנס והנקודות וימירו באזהרה? האם יש סיכוי שיחמירו את העונש? אשמח לחוות דעת מקצועית.
27/10/2019 12:18
נסעתי ברכב של אבי ז"ל בזמן שהיה רשום על שמו וכבר נפטר והחניתי אותו על המדרכה. שוטר ראה ושם דוח על האוטו (לא היה עליי רישיון) ולכן כנראה רשם רק לפי הפרטים של האוטו. לאחר כמה חודשים הגיע לבית הוריי דוח על שם אבא שלי (הוא נפטר בדצמבר 2018, הדוח היה באפריל 2019 והגיע בספטמבר 2019).

אגב- בדוח השוטר רשם שהייתה ראות טובה באותו יום מה שלא נכון כלל מכיוון שהיה יום סוער וגשום מאוד באותו זמן של הדוח.
כיצד לפעול?
27/10/2019 12:13
ארצה להתייעץ איתכם על משהו שקרה לאישתי לפני כמה שנים, ולדעת מה דעתכם המקצועית לגבי הנושא; האם אפשרי או כדאי לתבוע את עורך הדין?
(יש לנו את כל השיחות באימייל, כולל כל ההבטחות וה"מילים היפות" שנאמרו ונכתבו)
ירדתי עם המשפחה מהארץ בשנת 2010 בהיותי בת 17, לאחר שהתייצבתי לצו ראשון.
קיבלתי תושבות קבע בקנדה ולאחר 5 שחייתי שם, עבדתי, למדתי והשתקעתי, החלטתי להגיע לארץ על מנת להסדיר את מעמדי והשירות הצבאי שלי.
יצרתי קשר עם עורך דין ישראלי לפי המלצה בפייסבוק ורשמתי לו אימייל.
עורך הדין הבין את הסיטואציה שלי, היה מאוד אופטימי ונחוש לעזור.
שלחתי לו את כל פרטיי ואת כל המסמכים התומכים בעובדה שמרכז החיים שלי נמצא בקנדה.
הסכמנו על סכום של 7000 שקל כש-5000 ש"ח יועברו מיידית ולאחר קבלת הפטור אשלם לו את ה2000 ש"ח הנוספים.
עו"ד אמר שהוא מטפל במקרה, יקח כמה חודשים אך הפטור יגיע והוא יעדכן במהרה.
אכן לאחר מספר חודשים עו"ד יצר עימי קשר בבשורות טובות שאישרו את הפטור אך אני צריכה להגיע לארץ בעצמי על מנת לקבל אותו ישירות בלשכת הגיוס.
עו"ד חזר ואמר שאין מצב שיעצרו אותי לא בנחיתה ולא בכלל! ושאין לי מה לדאוג.
קניתי כרטיס טיסה לארץ (במיוחד על מנת לטפל בנושא הצבא, שאוכל לטוס לארץ כשארצה) וביקשתי ממנו איזשהו מסמך להראות בביקורת גבולות שלא יעשו לי בעיות בכניסה אך עורך הדין סירב ואמר שכל הפרטים נמצאים במחשבים ומדינת ישראל יודעים שאני צריכה להגיע ושמחכה לי פטור משירות צבאי.
(חייבת להוסיף שהדרכון הישראלי שלי היה פג תוקף ולא חודש בגלל שבמעמד הצבאי שלי לא היה מוסדר לכן נתנו לי אשרת כניסה חד פעמית בלבד לארץ בטיסה ישירה בלבד.)
כמובן שעליתי לארץ בראש שקט לאחר שעורך הדין הרגיע אותי והבטיח לי פטור מלא, אך בנחיתה בארץ להפתעתי הרבה הוכיתי הלם.
בביקורת הגבולות הבן אדם שבדק לי את הדרכון ואת אשרת הכניסה קרא ישר לביטחון והוא לקח אותי לחדר צדדי (דבר שהיה מאוד מאוד לא נעים ובייש אותי מאוד מול כל הקהל והנוסעים האחרים)
הוא הכניס אותי לחדר המתנה עם עוד נוסעים (מאוד מפוקפקים החשודים בהחזקת סמים, זנות וכד׳) דבר שהכניס אותי לעוד יותר לחץ וחוסר נעימות! שם אמרו לי שאני מחוייבת גיוס ושאני בבעיה.
ביקשתי להתקשר לעורך הדין ולאחר כמה דקות הוא ענה לי, ניסה להרגיע אותי ואמר שיעשה כמה טלפונים ויסדר את העניין.

לאחר שעתיים מורטות עצבים (ביום שישי בצהריים ואחרי 12 שעות טיסה קשות!!!)הגיע קצין צבאי, שחרר אותי ואמר שאני צריכה להתייצב במהירות האפשרית בלשכת הגיוס (תל השומר) על מנת להסדיר את מעמדי הצבאי. אמרתי בסדר גמור, הרי זה בדיוק מה שאמר לי עורך הדין - שמחכה לי פטור אך אני צריכה ללכת ישירות לתל השומר.

כמה ימים אחרי הנחיתה, נפגשתי עם עורך הדין בתל אביב ונסענו יחד לבקום.
בכניסה הוא הסביר שעורכי דין לא מורשים להכנס ללשכת הגיוס אז אני צריכה להכנס לבד, אין לי מה לדאוג זה עניין של שעתיים ואני משוחררת. הוא הגיש לי קלסר עם כמה מסמכים מצולמים שלי ונפרדנו לדרכינו.

נכנסתי ללשכת הגיוס הצגתי את עצמי וחיכיתי שיקראו בשמי.
לאחר זמן מה, חיילת קראה לי ואמרה לי לחכות למ״צ.
כמה דקות עברו והגיעו שני שוטרים צבאיים על אזרחי והכניסו אותי לאוטו. ברגע הזה הותקפתי הלם והגעתי למצב שלא יכולתי להגיב, לזוז ולהוציא מילה מפי.
לאחר כמה דקות של נסיעה הגענו למעצר דן, שם הושיבו אותי באיזה משרד ללא שום הסברים.
ראיתי את החיילת ממלאת טופס, שאלתי אותה מה היא עושה והיא אמרה לי ״את הולכת לכלא״.

ביקשתי ישר להתקשר לעורך הדין שלי ולהבהיר את כל העניין. עו"ד אמר לי שזה לא יכול להיות ואני לא אהיה במעצר אפילו לא לילה אחד. אמר שיעשה כמה טלפונים ויחזור לעדכן.
עברו כמה שעות טובות (3-4) ושום תשובה מצידו.
התקשרתי שוב - הפעם תשובתו הייתה "אולי רק לילה אחד ומחר את בבית".

איך מ-״את לא תעצרי בשדה ולא תעצרי בכלל״ הגעתי לילה במעצר???
העברתי 24 שעות שלמות ללא אוכל, ללא שתיה, וללא כסף לקנות לעצמי משהו (ובטח שלא לצאת לקנות משהו בחוץ).
ביום למחרת ב-6 בבוקר הגיע אוטובוס ועליו קצינים מהכלא הצבאי, נתנו לי מדים של כלא ולקחו אותי לכלא 4.

יום למחרת היה לי משפט צבאי שהוארך מחוסר ראיות מספקות (או משהו כזה) ובגלל שזה היה יום חמישי בשבוע אז הייתי צריכה להעביר את כל הסוף שבוע בכלא ללא בגדים, ללא מברשת שיניים, ללא דאודורנט וללא תחתונים להחלפה!!! אין מגבת, אין אפילו שמיכה /מצעים. ללא שום תנאים בסיסיים! אפילו למשפחה שלי בקנדה לא נתנו לי להתקשר ולהודיע להם מה מצבי וליידע אותם שעצרו אותי וכלאו אותי בארץ.
ביום ראשון לאחר מכן היה לי שוב משפט בבית המשפט ביפו שם הוחלט להוריד אותי ממשפט פלילי לדין משמעתי. ביום שני לאחר מכן שוחררתי, אחרי שבוע בכלא הצבאי.

כאשר ניסיתי ליצור קשר עם עורך הדין על מנת לשלם לו את שאר הכסף הוא פשוט הפסיק לענות לי ונעלם! התקשרתי, השארתי הודעות קוליות אך נשארתי ללא מענה.
22/10/2019 11:49
היי,
לפני כשבועיים קיבלתי דוח על אופני הרים (לא חשמליות!) על אי חבישת קסדה. למרות שהשוטרת הראתה לי את הסעיף הנוגע לעבירה מעולם לא שמעתי על חובת חבישת קסדה ברכיבה על אופני הרים ולא מצאתי באינטרנט שום חוק או כתבה העוסקים בחובת חבישת קסדה על אופניים רגילות. לדברי השוטרת היא לא יכלה לתת לי אזהרה כי לעבירה המדוברת אין אזהרות אלא רק קנס.

האם יש טעם לערער או לנסות לבטל את הקנס? מדובר ב250 שקלים ו6 נקודות על עבירה שמעולם לא שמעתי עליה.

תודה לעונים
26/09/2019 13:01
שלום,

שואל עבור אחותי לגבי מקרה חמור של השחתת דרכון בנתב"ג שקרה לפני זמן קצר.

אחותי, בעלה ו 2 ילדיהם הגיעו לנמל התעופה ב 19.9.19 לצורך טיסה לתאילנד (חברת רויאל ג'ורדניאן).

בבידוק הבטחוני הבודק הדביק להם מדבקה בתוך הדרכון (על העמוד הראשון, הצמוד לכריכה).

לאחר מכן בזמן ה check in, דייל הקרקע בדלפק של רויאל ג'ורדניאן תלש את המדבקות באגרסיביות וכתוצאה מכך תלש חלק מהעמוד בדרכון של הילדה.

הוא צילם את העמוד הקרוע ושלח לאחראית שלו והיא אישרה יציאה מהארץ.

כעת יכולות להיות בעיות בכניסה לתאילנד והם גם טסים לעוד מדינה משם אז חוץ מעוגמת הנפש ישנו הסיכון של הכניסה למדינות הללו.

כמובן ברגע שיחזרו לארץ המטרה הינה להגיש תלונה ב"רשות האוכלוסין וההגירה" ותלונה במשטרה על השחתת דרכון.

אחותי צילמה את הדרכון לאחר ההשחתה ובתמונה ישנה חתימת זמן כדי שלא יטענו שזה היה בחול. בנוסף היא ביררה את שם האחראית על הדלפק.

אילו שלבים כדאי לבצע כעת? האם ניתן לבצע פעולות כבר מעכשיו או שעדיף קודם שתחזור לארץ? האם אפשר וכדאי לדרוש קלטות אבטחה מהמקום? האם המשטרה תדרוש מסמכים מסויימים שכדאי להכין מעכשיו?

תודה




: עבור אל עמוד