פורום פלילי - מנוהל על ידי עורך דין פלילי ופתוח לציבור הרחב | עמוד 12

חייגו לייעוץ אישי: 072-336-0520עו"ד לענייני פלילים ותעבורה 24 שעות ביממה


הפורום הפלילי לקהל הרחב


נושא
מחבר
תאריך ושעה

27/03/2019 13:05
שלום

במשפט פלילי ניתנה הסכמה לבטל הליכים פליליים נגד אדם שהוגשו נגדו שני כתבי אישום. באחד נרשם שהופסקו עקב חוסר בראיות שזה לא מדוייק אבל עוד מקובל בשני נרשם גם עקב חוסר בראיות למרות שיש ראיות חותכות לביצוע העבירה.

המתלונן התעקש לשנות את זה וזה שונה להופסקו הליכים עקב חוסר עניין לציבור. האם עשה נכון? מה עדיף שיהיה כתוב שיהיה לטובתו?

למקרה שהנאשם יסתבך שוב בפלילים או שירצה להגיש תביעה שכנגד...

תודה רבה
27/03/2019 10:53
בוקר טוב, שואל עבור ידידה שיצרו עימה קשר אמש ובקשו ממה לסור לתחנת המשטרה, מחלקת מיעוטים בירושלים. לא הסבירו מדוע ולה אין שמץ של מושג מדוע. מה הן זכויותיה הבסיסיות. האם חייבת להגיע, האם חייבת לענות על שאלות? האם יכולה לדרוש ייצוג ע"י עורך דין? הבחורה שברירית נפשית. האם להורה מותר להיות נוכח בתשאול למרות שהיא בגירה? תודה מראש.
26/03/2019 12:55
שאלה בנוגע לנקודות על עבירות תנועה
באתר משרד התחבורה נרשם

"נקודות הן תקפות החל מיום ביצוע העבירה למשך שנתיים למי שצבר עד 20 נקודות ולמשך 4 שנים למי שצבר 22 נקודות או יותר ובכל מקרה נקודות ישארו תקפות כל עוד לא בוצעו אמצעי התיקון שהוטלו.
נהג שלחובתו רשומות 72 נקודות תקפות או יותר, או נהג שהוטלה עליו פסילה בת 3 חודשים בגין 36 נקודות או יותר ורשומות לחובתו 36 נקודות נוספות תקפות או יותר בטרם חלפו שש שנים ממועד ביצוע העבירה האחרונה מבין העבירות שבשלהן הוטלה הפסילה האמורה, ושתים עשרה נקודות תקפות מתוכן נרשמו לחובתו בשל עבירות שבוצעו לאחר 01/01/2012, ייפסל רישיונו לתשעה חודשים ויחודש לאחר בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מבחן עיוני ומבחן מעשי."

לא לגמרי ברור לי מה קורה לאחר שנתיים. האם לאחר שנתיים אני יכול להגיד שלא צברתי נקודות כלל?

אם צברתי 10 ביום מסוים, ו-10 שנה לאחר מכן, האם לאחר שנה אחת נוספת אוכל להגיד שיש לי רק 10 נקודות ולא 20?
24/03/2019 14:00
אני מקווה שאני בפורום הנכון, כי אם הבנתי כראוי השאלה נוגעת לעניין פלילי ...

היי רציתי לברר אם יש התיישנות במקרים של התעללות פיזית בגן/קייטנה.
כשהילד היה בגן לפני שנתיים בזמן בקייטנה היה מקרה שהוא השתולל וגננות החזיקו אותו. פה אין לי בעיה.
היום רשמתי אותו לקייטנה בבית הספר והוא פשוט הוציא את כל מה שהיה בגן שכולל 2 בנות שישבו לו על הידיים אחת על הרגליים ואחת על הבטן וכל פעם שניסה לזוז נתנו לו כאפות בפנים.
אז הוא לא הוציא את כל זה אז לא ידעתי ממש כמה זה היה חמור. עכשיו אני כן.
ניתן לעשות משהו? או שעבר זמן רב מדי מאז המקרה?
24/03/2019 13:26
שלום,
אתמול בכניסה לרחוב עצרה אותי מתנדבת משטרה והודיעה לי שחציתי קו הפרדה רצוף וביקשה מסמכים. היא לקחה את הרשיונות לשוטר שהיה איתה והוא התחיל לרשום דו"ח. בזמן הזה הלכתי חזרה לצומת לראות את אותו קו הפרדה (100 מ' ממיקום הניידת) ונפל לי האסימון שפניתי ימינה לרחוב וכדי לחצות את קו ההפרדה צריך להגיע מהכיוון ההפוך ולפנות שמאלה.
כשאמרתי להם את זה, השוטר אמר לי שאני טועה ושהייתי צריך להגיד שפניתי ימינה מלכתחילה, נתן לי את הדוח והם הלכו.
מה הדרך הכי טובה לבטל את הדו"ח בהתאם לנקודות הבאות:
1. הצלחתי לשחזר את המסלול מהוויז לפי ארכיון נסיעות (לא בטוח אם יש לזה תוקף משפטי) וזה מראה שפניתי ימינה.
2. לא חתמתי על הדו"ח.
3. השוטר לא רשם שום דבר ב-"דברי הנהג".
4. השוטר לא רשם את הפרטים שלו. רק שם ושם משפחה שלך המתנדבת.

אני יודע שבין הדו"ח הלא תקין לבין העובדה שלא עברתי על החוק אני יכול לבטל את הדו"ח. השאלה היא איך בדיוק לעשות זאת (עדיין לא ביקשתי להישפט אבל אני אעשה זאת)

תודה
21/03/2019 13:22
שלום,

בדיון בבית משפט בענינו של חבר שנתפס בזמן נהיגה בשכרות נקבע שעליו להפקיד את מפתחות הרכב בידי אדם אחר.

חתמתי על תצהיר שבו נאמר שבהתאם להחלטת בית המשפט אני מצהיר שמפתחות הרכב נמצאים אצלי וכמובן שחתמתי על התצהיר.

שתי שאלות לי:

1. בתצהיר לא מצויין תקופת זמן שבה אני אמור להחזיק במפתחות. מתי אני יכול להחזיר את המפתחות ולהסיר אחריות?

2. במידה ולחבר יש עותק של המפתח והוא מחליט לנהוג. האם אני חשוף לאחריות כזאת או אחרת?

תודה מראש.
21/03/2019 13:17
הקדמה: קיבלתי דו"ח תנועה, הגשתי בקשה להישפט וקיבלתי זימון למשפט ביום שני הקרוב. לאחר מכן התחרטתי והגשתי בקשה לביטול המשפט ולתשלום הדו"ח.

אודה לעזרתכם בפענוח התשובה:
"התביעה מבקשת להבהיר בהמשך לתגובה שניתנה ב-6.3.19 - כי התביעה מתנגדת לביטול כתב האישום - אולם אם הנאשמת מעוניינת להודות ולשלם את הקנס המקורי התביעה מסכימה".

האם זה אומר שאני יכולה לשלם את הקנס ולא להגיע ביום שני למשפט?

תודה.
21/03/2019 08:46
שאלה לאחר שלילת רישיון. לאחר התערבות עורכת דין התיק נסגר מחוסר ראיות וחיפוש לא חוקי ברכב. כבעל מקצוע שמתפרנס בעיקר מתקלות אנסטלציה דחופות הרכב והנהיגה הם כלי העבודה שלי. במשך כל התקופה סבלתי מחוסר יכולת להגיע לעבודות וגם לקוחות שהזמינו עבודות שיפוץ עוד בטרם השלילה הפתאומית ביטלו. זה כמובן יצר המון נזק כלכלי ותדמיתי והצריך אותי למצוא פתרונות יצירתיים כאשר הייתי צריך להגיע ממקום למקום גם בחיים הפרטיים. כמובן גם התלווה לכל העניין הזה שכר טרחת עורך דין. נאמר לי שעלי לכתוב מכתב ליועץ המשפטי למשטרה ולדרוש פיצוי. אשמח אם מישהו יוכל להכווין אותי קצת יותר, על מה להתמקד ואם יש צורך לצרף מסמכים , ולומר לי מה התהליך ברגע שאוציא מכתב שכזה ואם יש גורם נוסף שעליי לכתב. תודה.
20/03/2019 22:46
בעלי נסע עם רכבנו, פנה שמאלה בצומת מרומזרת (כמובן באור ירוק מלא) כאשר אוטובוס הגיע מהצד הנגדי של הצומת ופנה ימינה לנתיב האצה, ועל פי הצומת על האוטובוס לתת זכות קדימה (יש אף תמרור המורה לו על כך) האוטובוס לא נתן זכות קדימה ונכנס לנתיב השמאלי (הנתיב בו נמצא בעלי) ופגע עם האוטובוס שלו ברכב שלנו.
נגרם נזק לפח, ושפשופים רבים על הרכב.
הנהג אוטובוס המאוד נחמד, לא הסכים לתת פרטים! בעלי יצא מהרכב וצילם את הפגיעה כולל את האוטובוס עם הלוחית זיהוי ואת הנהג יושב בכסא הנהג.
בעלי הזמין ניידת למקום, וכמובן שאין לו זכות לעכב את אותו נהג, והנהג פשוט נסע מהמקום בלי להחליף פרטים.
בזמן שבעלי מחכה לניידת, הופיעה אישה שטענה בפני בעלי כי שבוע שעבר אותו נהג עשה תאונה איתה, וגם לא הסכים להחליף פרטים ומסרה לבעלי טלפון של האחראי נהגים שלהם.
שוטר הגיע לנקודה, צילם את הפגיעות ושלח את בעלי להגיש תלונה במשטרה.
בעלי יצר קשר עם אותו אחראי נהגים והנל סירב למסור את פרטיו של אותו נהג אך אמר לו כי על בעלי לגשת למוסך ולמסור לו הצעת מחיר לנזק שנגרם. בעלי מסר לו כי יפנה למוסך מורשה ואתו אחראי סירב ןאמר כי הוא יסכים לשלם רק אם בעלי יילך למוסך שהוא יורה לנו עליו לאחר שבעלי איים שיתלונן במשטרה אותו אחראי יתרצה ואמר שנלך למוסך מורשה ונמסור לו הצעת מחיר כתובה. (כל השיחות מוקלטות)
לאחר שהגשנו לו את ההצעת מחיר והנל שם לב כי הנזק שנגרם הינו יקר הנל שינה את גרסתו לפתע ואמר כי הוא לא מתכוון למסור פרטים וכי בעלי אשם בתאונה.
בזמן הזה בעלי סובל מכאבי גב וצוואר והלך לקבל טיפול רפואי בקופח.
פנינו לחברת הביטוח שלנו ושם נמסר לנו כי נכון לרגע זה אנו תןבעים את הביטוח שלנו (המקיף!!!) ובהמשך החברה שלנו תנסה לתבוע את הביטוח שלו. מה שבטוח כי שנה הבאה הפרמייה שלנו תתייקר בגלל שתבענו את המקיף.
עכשיו אני שואלת..הגיוני???? הגיוני שאדם פשוט יסרב למסור את פרטיו? הגיוני שאנחנו נצטרך לעבור בקופח, משטרה, שמאי, שיחות על שיחות עם ביטוח ואותו נהג פשוט ימשיך לעשות תאונות בלי לתת את הדין?!
האם אני יכולה מלבד התביעה של הביטוח שלי בעתיד את הביטוח שלו, האם אני יכולה לתבוע אותו אזקחית על כל העוגמת נפש שאנחנו עוברים כרגע?!
20/03/2019 22:43
שלום לכולם,
קיבלתי דו״ח תנועה לא מוצדק על שימוש בנייד בנסיעה 1000₪ ו8 נק׳.
אני נכנס לחניה במתחם קניות ובבוטקה של השומר עומד ״שומר״ בגינס וחולצת פולו לבנה, אני מרים את הנייד (שהיה כבוי ונשאר כבוי) שנשען על בלם היד כדי להרים את הבלם ולפתוח ל״שומר״ את תא המטען, הוא אומר לי לפתוח את החלון בוהה בפנים הרכב ואז מבקש רשיון נהיגה.
בתמימותי (או טיפשותי) עוד לא הבנתי שהוא שוטר וחשבתי שהשומר רוצה בדיקת הזדהות.
אחר כך אמר לי לחנות בחניה ולהגיע אליו, הוא לא נתן לי להוציא מילה, חיכיתי מחוץ לרכב שלו שהיה בחניה סמוכה והוא נתן לי דוח מודפס, אמרתי לו איפה הוא כותב את מה שיש לי לומר להגנתי, הוא גיכך ואמר שלא צריך והכל מצולם.
פעם ראשונה שאני מקבל בכלל דו״ח ולא יודע איך מתנהלים, יש ערעור בכתב? צריך לבקש
להישפט?

צילמתי את הרכב שלו וצילמתי את הבוטקה בו הוא עמד בכניסה לחניה. הרמתי את הנייד (שבכלל תמיד היה כבוי) כשהייתי בעצירה בהמתנה בתור לכניסה לחניון, לא חלילה בעת נהיגה בכביש או אפילו עצירה בצומת.
עכשיו אני מבין למה אין שוטרים בכבישים ונהגים יכולים לנהוג בפראות חופשי- הם עומדים בצל מתחזים לשומרים בכניסה לקניון ומחפשים למלא את מכסת הדוחות היומית וללכת הביתה.

אשמח אם מישהו יכול לעזור או ליעץ.
17/03/2019 10:42
קיבלתי הזמנה לבית דין לתעבורה, בשוקן בת''א
בגין נסיעה ללא טסט כאשר רשיון הרכב פקע ב02/18.
השוטרת ישר כתבה הזמנה לבית דין, כבר הייתי בשלילה ב2011-2013 (האם זה ישפיע? בגין עבירה אחרת) ובנוסף דו''ח מהירות מצלמה ב2017 כשעוד היה טסט לרכב.
השוטרת כתבה בדף ככה-
במידה ותורשע בדין , הינך צפוי לעונש הקבוע בסעיף 62 לפקודת התעבורה - זה אומר מאסר בפועל !!! זה הגיוני? אני ממש מתוסבכת. אני חייבת עזרה.

לפני שאתם מפנים אותי לעורכי דין - אין לי שקל לזה. אני מרוששת. אין לי כסף, באמת.

האם ניתן לסגור את התיק ע''י פגישה עם תובע משטרתי? נקבע דיון לסוף מאי 19. מה אני עושה מכאן?
17/03/2019 10:12
הגעתי למכון שטיפת מכוניות בחולון. כשסיימו את השטיפה גיליתי שהתעסקו לי עם הקודן של הרכב (מצאתי אותו מפורק- אחר כך חיברו לי). כמו כן, פירקו לי גם את כסאות הבטיחות של הילדים למרות שביקשתי לא לפרק מטעמי בטיחות. ניגשתי למנהל להתלונן מדוע התעסקו לי עם הקודן של הרכב (גם את מפתחות הרכב הם ביקשו). בתגובה זכיתי למטר של עלבונות וקללות בעוד ביתי הפעוטה נמצאת על הידיים שלי: "את משוגעת לא נורמלית, לכי לפסיכיאטר, מסכן בעלך, עופי מפה, "תכף גם תמציאי שאנסנו אותך". כל זה בגלל שהתלוננתי על טיב השירות. הגיעו עובדים נוספים וביחד עמדו שם בעודני בוכה מעצבים וצחקו והמשיכו לקלל. לא התנצלו, לא הסכימו להחזיר את כספי חזרה. בנוסף, איימו עליי שאם אספר את מה שהתרחש יתבעו אותי. האם ישנה עילה לתביעה פלילית? יצאתי משם רועדת ובוכה בעוד עוד צוחקים ומקללים.
14/03/2019 08:53
אדם מסויים עשה עבירת תנועה ופנה לעורך דין לצורך ייצוגו בנושא, שילם את כל התשלומים לעו"ד כפי שהוסכם.
מידי פעם פונה לעורך הדין לקבל עדכון בנוגע להתקדמות בתיק שלו ומקבל תגובות "מנפנפות", עורך הדין עונה בחוסר סבלנות ומתרעם על כך שהלקוח מעוניין להתעדכן. הוא אומר שיהיה דיון בתאריך מסויים ולאחר שהתאריך עובר אומר שהדיון נדחה עוד ועוד. לפחות 4 פעמים. האם יש חובה על עורך הדין לעדכן את הלקוח במהלך התהליך או שרק בסופו?
ואם יש חובה כזאת ועורך הדין לא מקיים אותה, מה ניתן לעשות?
25/02/2019 09:22
שאלה לגבי רישיון נהיגה, מנסה לעזור לאישה מבוגרת..

אישה בת 82 מסתבר גילתה שהרשיון נהיגה שלה לא בתוקף שנתיים, לא נשלח לה חידוש בדואר ולא כל מכתב על כך, או הודעה כלשהי. גילתה זאת היום במקרה .
מה יש לעשות בנדון כדי לטפל בבעיה?
יש לציין שהאוטו זה הרגליים שלה.
והיא קצת אבודה , ובנוסף רצה היום למלא טפסים אצל רופאים אופטומטריסט וכו כנדרש ...
יש מה לעשות בנדון מול משרד התחבורה, היות והדבר לא נעשה בכוונה או בידיעה כלשהי שהיא נוהגת עם רשיון לא בתוקף?
25/02/2019 09:11
שלום,

קיבלתי קנס על דיבור בטלפון תוך כדי נהיגה. 1000 ש"ח + 8 נקודות.
זוהי עבירת התנועה הראשונה שלי אי פעם מאז שאני נוהגת (15 שנה). על הרקע הזה ביקשתי להמיר אותה באזהרה, סירבו לבקשתי.

מה שרציתי לשאול הוא האם כדאי לי לבקש להישפט? שמעתי עצות סותרות בנושא בימים האחרונים. כאמור - ביצעתי את העברה, אני לא מכחישה דבר. רק מבקשת הקלה על רקע היעדר עבירות קודמות.

תודה רבה!
25/02/2019 08:22
היי, אשמח לעזרה, קיבלתי היום דוח על התעסקות בנייד-דבר שלא קרה!!!!!!
הדוח ניתן באמצעות שוטרת סמויה הטוענת שעמדה בסיבוב וראתה אותי מסתכלת למטה ומזה הבינה שאני מתעסקת בנייד תוך כדי נהיגה, הסברתי שהיה לי בקבוק( כמה שזה נשמע לא אמין אבל זו האמת) שהיה ליד ידית ההילוכים ונפל הצידה וסידרתי אותו.
שאלתי שוב ושוב אם ראתה ממש את הטלפון, הריי לא הגיוני שתוך כדי נסיעה בעיקול היא ראתה את הטלפטן שלי למטה...יש לי סרטון בו היא מראה לי איפה עמדה ומשם ראתה, ברור שזה לא הגיוני אך לא יודעת כמה זה עוזר...
סירבתי לחתום כיוון שבדוח היא רשמה שראתה את הנייד- דבר שלא אמרה כשעצרה אותי, הריי היא אמרה שעצרה אותי כי הסיקה שכיוון שהסתכלתי למטה עצרה אותי ובדוח שענתה גרסה.
בתגובה שלי בדוח היא לא רשמה כל מה שאמרתי, פשוט רשמה שטענתי שלא התעסקתי בנייד.
חוץ מלהגיש ערעור ולבקש להישפט מה עוד ניתן לעשות והאם יש טעם? הרי זו מילה שלי מול שלה
25/02/2019 08:14
שלום לכולם, השאלה שלי היא בעניין תעבורה.

נשללתי לארבעה חודשים מבית משפט, פלוס קיבלתי שלילה מנהלית
המשפט היה ב 15/9
הפקדתי את הרישיון ב5/11
שאלתי היא האם השלילה המנהלית מתקזזת עם השלילה מבית משפט ?ואם לא..
האם אוכל לחזור לנהוג ב5/3 או יום אחרי ב6/3?
תודה מראש- חרשתי את האינטרנט לא מצאתי תשובה נורמלית
20/02/2019 10:33
היי אני צריכה ייעוץ בבקשה
לפני כשבועיים תפס אותי שוטר בטענה שלא עצרתי לאישה במעבר חצייה והסברתי לו שלא ראיתי אותה..
מפה לשם הוא אמר שזאת עבירה חמורה ושלח אותי לשימוע בפני קצין באותו רגע, ולקח לי את הרישיון. הלכתי לקצין במשטרה, הוא שמע אותי ונתן לי את הרישיון חזרה מאחר ולא היו לי עבירות קודמות מלבד עבירה אחת ב-12 שנים שיש לי רישיון. אבל בנוסף נתנו לי זימון לבית משפט ואת זה לא ניתן לבטל.
רציתי לדעת מה הענישה על דבר כזה ומה כדאי להגיד בפני השופט, האם זה שלא ראיתי אותה זה לגיטמי להגיד או שעדיף להמציא משהו אחר
והאם כדאי לקחת בכלל עו"ד ?
תודה לעונים
18/02/2019 07:58
אז ככה...
קיבלתי השבוע בדואר "דרישה לתשלום חוב" על דוח מהירות משנת 2017.
הדוח על סך 750 + תוספת פיגורים 375 ש"ח.
הדוח הגיע עם ציון מיקום העבירה ומהירות, אין צירוף תמונה.
אני רוצה לציין שלא קיבלתי שום מכתב או הודעה על המקרה הזה. זו פעם ראשונה.
המצלמה שצילמה אותי היא מסוג א'3.
במקום העבודה שלי אמרו שעשו הסווה לדוח בזמן.

רציתי לדעת:
א. מאחר וזו מצלמת א'3, יש קייס לביטול הדוח?
ב. האם אני זכאי לביטול הפיגורים?

תודה לעונים.
18/02/2019 07:55
עורכי דין יקרים חייב את עזרתכם !
דוח תנועה על טלפון נייד דבר שלא היה ולא נברא מעולם ! השוטר ראה את היד של הילדה עם הטלפון שלה עצר ונתן דוח + 8 נקודות .
הדוח שהתקבל לא קריא בכלל ממש כתב חרטומים

יש ברכב מתקן ייעודי עם דיבורית ומערכת מולטימדיה בלוטוס ככה שאין בכלל סיבה לגעת במכשיר .

יש טעם לנסות להילחם ?




: עבור אל עמוד