הוספת תגובה

חייגו לייעוץ אישי: 072-336-0520עו"ד לענייני פלילים ותעבורה 24 שעות ביממה


הוספת תגובה ל - שאלה לגבי דו''ח תנועה
אבקש לקבל תגובות לאימייל שלי*


*(אנו לא עושים כל שימוש בכתובת הדוא"ל שלך ולעולם לא נשלח אליך דואר זבל)
תגובה ל:
מחבר
תאריך ושעה
03/10/2017 13:28
שלום עורך דין נכבד!

קיבלתי לפני כמה ימים דו"ח תנועה ,לדעתי שלא בצדק. לדעתי מדובר במלכודת לנהג.

תיאור המקום:
ברחוב מסחר באזור תעשיה, ,יש שני נתיבים בלבד, אחד לכל כיוון לכל אורך הרחוב מהקצה הצפוני עד הקצה הדרומי .
לאורך כל שעות העבודה, הפעילות ,מ 8 בבוקר עד 5 אחה"צ לפחות ,יש עומס תנועה לשני הכיוונים כמעט ללא הפסקה.

תיאור המקרה:
נסעתי היום בערך ב 4 אחה"צ מדרום לצפון ,נסעתי בתוך עומס תנועה לשני הכיוונים ,בתע"ש פינת החרושת הופיעה לפתע בחורה לפני ,עומדת באמצע הכביש ,היא הגיעה משמאלי מהמדרכה ,חצתה את הנתיב בו נוסעים מצפון לדרום ,נעצרה לראות מה קורה בנתיב המוביל מדרום לצפון .בגלל המוניות הנוסעות מצפון לדרום, לא ראיתי אותה ,בפרט שחצתה אחרי רכב מסחרי גבוה.

למה היא ירדה לכביש לא פנוי ?כי לחכות שבו זמנית יהיה פנוי לשני הכיונים יקח הרבה זמן. אז החליטה לחצות בשני חצאים ,לרבות עמידה באמצע הכביש.

כשראיתי אותה היו לי כ 3-4 שניות,ההחלטה האינסטינקטיבית שלי היתה לא לעצור, כי הבנתי שאני עובר לפניה והיא לא תדרס ובלימת פתע תגרור כנראה תאונת אחור-חזית עם הרכב שמאחורי.

לא באמת דרמה, בחורה במודע חוצה חצי כביש, מחליטה לעצור ולהמתין שהחצי השני יתפנה. כנראה שהיא גם לא יכלה מהמדרכה לראות אותי בגלל הרכב הגבוה שעבר לפני שירדה לכביש.

הדו"ח:

מיד אחרי זה עצר אותי שוטר. מתברר שעמד בסתר בקצה הצומת שוטר במארב הוא נכנס לרכב ועצר אותי אחרי כ 50 מטר ונתן לי דו,ח על אי מתן זכות קדימה להולך רגל ,4 נקודות ו 500 ש"ח.

יום שמש, אור מלא, הבחורה משהגיע לאמצע הכביש ראתה אותי, היתה מודעת לסכנה שהנתיב המרוחק לא פנוי, לא נבהלה ממני ,החליטה מתוך חוסר סבלנות לא להמתין עדששני הנתיבים יהיו פנויים.

אני בעל רשיון נהיגה מעל 35 שנה ,מעולם, ברוך השם, לא הייתי מעורב בתד. עם נפגעים.היו לי מעט מאד דוחות בכל התקופה.

השוטר בדו"ח כתב שלא נתתי זכות קדימה ובסעיף דברי הנהג כתב שאמרתי ,לא ראיתי אותה היא ראתה אותי .מה שבאמת אמרתי זה לא ראיתי אותה כי לא יכולתי לראות אותה. הדרך היחידה להמנע ממצב כמו שנוצר הינו כשאתה מתקרב למעבר חציה ולא רואה, לעצור עצירה מוחלטת ,למרות שטור מכוניות אחריך ,יכול להיות שטכנית עברתי את העבירה של אי מתן זכות קדימה להולך רגל, אבל היתה רשלנות תורמת גדולה לבחורה ,הציפיה בכזה מצב מכל נהג לעצור לחלוטין אינה מציאותית ,לדעתי.

מלכודת לנהג:

ואז נזכרתי שכמה פעמים בעבר שעברתי שם, ראיתי רכב של משטרת התנועה עוצר רכב איפה שעצר אותי ורושם דו"ח,אז הבנתי שזה מלכודת קבועה, הם יודעים ששם אפשר לעשות דוחות. זה לא באמת מקום מסוכן, רק בגלל עומס נוצרות סיטואציות כמו שנוצרו. כמו שאמר השוטר,היא היתה על הכביש והיא עצרה את החציה ולא אתה וזה מספיק.

נראה לי שמשטרת התנועה מצאה מקום בו אפשר לרשום דוחות ,הוכחה שהשוטר עבד,מילא את מכסת הדוחות ,קופת המדינה מתמלאית , זה לא באמת מפחית את כמות תאונות הדרכים, אני באמת נהג זהיר, ובגלל גבוליות הסיטואציה וזה טכנית זה עבירה, אני לכאורה, לא יכול לטעון כלום.

כמשלם מיסים ממש צר לי שככה מבזבזים את כספי המיסים, לא על פעילות להפחתת תאונות אלא על פעילות לגביית דוחות.
מעכשיו אני עושה עיקוף ולא נוסע יותר דרך רחוב תע"ש ,זה ממש מלכודת לנהג.

מה לעשות ?
מעשית בפני 3 אפשרויות:
לשלם 500 ש"ח ולספוג 4 נקודות.אין לי בכלל נקודות, הנקודות האלו לא יחייבו קורס נהיגה מונעת וכד'
להגיש בקשה להמרת הדו"ח באזהרה כי השוטר ציין זאת, יש לי גליון נקי ואני זכאי לכך.
להגיש בקשה להשפט.

מה לעשות ?