שאלה בענייני תעבורה - פורום פלילי

חייגו לייעוץ אישי: 072-336-0520עו"ד לענייני פלילים ותעבורה 24 שעות ביממה


נושא
מחבר
תאריך ושעה
26/07/2016 22:19
ערב טוב.

צריכה יעוץ בענייני תעבורה.

המקרה: בן זוגי נעצר על ידי שוטר לפני כחודשיים בערך בכביש עירוני , השוטר טען שבן זוגי לא עצר במעבר חצייה בזמן שהיה הולך רגל באזור ורשם לו דוח על סך 500 שח ו4 נקודות , לאור מחלוקת האם היה ניתן להבחין בהולך הרגל מאחר ורק התחיל את חצייתו ולאור העובדה כי לא נגרם נזק וכי בבדיקה שאותה ערך השוטר נמצא כי לבן זוגי אין כל עבר תעבורתי, השוטר המליץ לו לרשום ערעור על הדוח ולבקש שימירו לאזהרה ( השוטר טען כי מחוייב לתת דוח אך לדעתו בן זוגי צריך לערער ולבקש אזהרה בלבד).

יום למחרת רשמתי ערעור מסודר עם הסבר פרטני על הכל ובקשה להמיר את הדוח לאזהרה ולהתחש בעובדות כי לא קיים עבר תעבורתי ולא היה כל נזק.

המכתב הועבר לכתובת המצויינת על גבי הדוח מחלקה תעבורתית שעסקינה בערעורים מסוג זה.

לאחר שבועיים וחצי הרמתי טלפון למוקד המדובר על מנת לבדוק סטטוס דוח ונאמר לי ע"י הפקיד המשטרתי כי הנושא בטיפול וכי תתקבל תשובה תוך שבועיים מקסימום בדואר, ווידאתי כמו כן כי גם במידה ותשובה שלילית אנחנו נקבל מכתב על כך ובהתאם נוכל לשלם את הדוח ונאמר במפורשות שכן גם במידה כזאת מעדכנים וכמו כן שיש עוד מספיק זמן לתשלום הדוח.

כאמור עברו שבועיים וטרם התקבלה תשובה כאשר ניגשנן לבדוק מה קורה עם הנושא נודע לנו כי המשטרה כלל לא התייחסה לערעור וטרם התקבל סטטוס ומענה והמשטרה העבירה את הדוח להוצל"פ כי ישנו איחור שבוע בתשלום. ההוצל"פ על סך 220 ש"ח.
שאלתי היא האם כדאי להגיש בקשה להישפט לאור העובדות הללו? או פשוט לשלם דוח והוצל"פ ואין מה לעשות? עד כה לא התקבל שום סטטוס או התייחסות לגבי הערעור או כל אזהרה אחרת אפשרית.

מאחר והובטח תשובה המתנו בסבלנות ולמענה והוא לא התקבל ואף לא יחס מזערי בנושא מצד המשטרה.

האם המהלך הינו חוקי? והאם יש סעד ופיתרון בנושא למעט התשלום?

תודה רבה




יש לך שאלות בנושאי פלילים? לקבלת סיוע אישי
מעורך דין מנוסה 24 שעות ביממה חייג/י:

072-336-0520

שאלה בנושא: שאלה בענייני תעבורה - פורום פלילי